• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Неякісне електропостачання – найчастіша причина звернень до інспекції
опубліковано 17 вересня 2020 року о 13:53

Представниками Управління Держенергонагляду у Донецькій області розглянуто звернення жителя м. Маріуполь щодо постачання до його помешкання електроенергії, параметри якості якої не відповідають вимогам, визначеними державними стандартами.

За результатами розгляду встановлено, що оператором системи розподілу (ОСР) порушено вимоги нормативно-правових документів (НТД) щодо технічного стану та організації експлуатації електричних мереж, які можуть мати опосередкований вплив на параметри якості електричної енергії, що постачається до будинку заявника, а саме:

  • пошкоджено корозією двері РУ-6 кВ та РУ-0,4 кВ;
  • силові кабелі, що виходять з кабельних каналів у РУ-0,4 кВ ТП-500 прокладено з порушенням НТД;
  • в РУ-6 кВ, РУ-0,4 кВ та у приміщенні силового трансформатору ТП-500 наявні протікання покрівлі та пошкодження стін і стелі;
  • відсутнє робоче й аварійне освітлення у приміщеннях РУ-6 кВ, РУ-0,4 кВ та у приміщенні силового трансформатору ТП-500;
  • підключення споживача до ПЛ-0,4 кВ від ТП-531 виконано за допомогою скрутки;
  • не дотримуються терміни виконання ремонтів та технічного обслуговування обладнання ТП-531, ПЛ-0,4 кВ від ТП-531;
  • не дотримуються терміни виконання випробувань електрообладнання ТП-531;
  • не виконуються заміри напруги та навантаження в ТП-531 відповідно до вимог нормативних документів у період максимальних та мінімальних навантажень;
  • фактичний стан обладнання не відповідає наданій оперативно-технічній документації тощо.

Оператору системи розподілу надіслано лист з рекомендаціями щодо усунення встановлених невідповідностей.

Крім того, Управлінням розглянуто звернення мешканця м. Миколаївка Слов’янського району щодо знеструмлення споживачів по вул. Українська. За результатами розгляду звернення встановлено, що знеструмлення сталося з причини аварійного відключення приєднання 6 кВ «Автобаза 2» дією МТЗ у РП-6 кВ «Слов’янська ТЕС» через пошкодження обладнання у ТП-410 «ПАОК», що належить споживачу. Після огляду обладнання персоналом АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» у ТП-219 і споживачем у ТП-410 «ПАОК» в РП 6 кВ «Слов’янська ТЕС» включено приєднання «Автобаза 2» та відновлено електропостачання споживачам.

Оператором системи розподілу не було розміщено інформацію щодо аварійної перерви в електропостачанні споживачів по вул. Українська, що у м. Миколаївка та причин знеструмлення на офіційному вебсайті. Таким чином, ОСР порушено вимоги абзацу другого пункту 7.7 Розділу VII Правил роздрібного ринку електричної енергії, пункту 11.5.7 глави 11.5 розділу ХІ Кодексу систем розподілу в частині дотримання строку розміщення інформації щодо аварійних перерв в електропостачанні споживачів на власному вебсайті.

Управлінням на адресу ОСР направлено рекомендації стосовно дотримання вимог нормативно-правових актів і нормативних документів в частині дотримання строку розміщення інформації щодо аварійних перерв в електропостачанні споживачів на власному вебсайті.

Водночас представниками Управління Держенергонагляду у Черкаській області здійснено розгляд звернення громадянина щодо постачання електричної енергії, параметри якості якої не відповідають вимогам державного стандарту. В результаті розгляду звернення підтверджено факти порушення ОСР умов договору про користування електричною енергією для населення в частині якості електроенергії у відповідності з вимогами ДСТУ ЕN 50160:2014.

Управлінням на адресу ОСР направлено лист, в якому представники Держенергонагляду рекомендують привести у місячний термін показники якості електричної енергії, що постачається заявнику, у відповідність до вимог Договору про користування електричною енергією та ДСТУ EN 50160:2014.

Заявнику направлено відповідь з підтвердженням наведених у зверненні фактів постачання йому електричної енергії, параметри якості якої не відповідають вимогам держстандарту та надано роз’яснення по суті викладених у зверненні питань.

Зі свого боку, Управлінням Держенергонагляду у Рівненській області розглянуто звернення мешканця с. Мала Мощаниця Здолбунівського району щодо незадовільного технічного стану повітряної лінії електропередачі та обрізки гілля дерев по вул. Лесі Українки, що призводить до відключень електропостачання. 

Так, за участю представників ПрАТ «Рівнеобленерго» проведено перевірку фактів, викладених у зверненні, та встановлено, що електропостачання будинку заявника здійснюється від ПЛ 0,4 кВ Л-2 «Магазин» (далі – ПЛ-0,4 кВ) від комплектної трансформаторної підстанції 10/0,4 кВ №184. Факти неякісної очистки повітряної лінії від гілок дерев підтвердились. Також під час огляду обладнання ПЛ-0,4 кВ та КТП-184 виявлено порушення вимог нормативних документів щодо технічного стану мереж та організації експлуатації електроустановок. Управлінням на адресу ОСР направлено рекомендаційний лист щодо вжиття заходів з усунення виявлених порушень у термін до 03 жовтня 2020 року та інформування Управління стосовно їх виконання.

Крім того, Управлінням опрацьовано звернення жителя с. Городище Рівненського району щодо неналежної якості електропостачання будинку. На момент розгляду звернення с. Городище Рівненського району знаходилось у «червоній» зоні за рівнем поширення захворювання на COVID-19, тому опрацювання звернення відбулось без виїзду на місце, а за розглядом інформації, отриманої від ПрАТ «Рівнеобленерго». За наданою ОСР інформацією, постачання електроенергії до помешкання заявника здійснюється повітряною лінією 0,4 кВ Л-3 «Шевченка» від комплектної трансформаторної підстанції відповідно до укладених договорів з енергопостачальною компанією ТОВ «РОЕК» та ОСР. 

У своєму зверненні заявник інформував щодо неодноразових перерв в електропостачанні будинку. Згідно з інформацією, наявною в колцентрі ОСР, який приймає заявки від споживачів області стосовно проблем з електропостачанням, факти вказані у зверненні підтвердились. Працівники ОСР здійснили перевірку й аналіз аварійних відключень та встановили, що причиною тимчасових знеструмлень були аварійні відключення ПЛ-0,4 кВ у зв’язку з небезпечними і стихійними явищами погоди (форс-мажорними обставинами). За результатами проведених працівниками Рівненського РЕМ ПрАТ «Рівнеобленерго» післяаварійних оглядів ПЛ-0,4 кВ і КТП с. Городище встановлено, що технічні несправності електрообладнання, які могли б призвести до аварійних відключень – відсутні. 

Також встановлено, що відключення були спричинені наявністю зелених багаторічних насаджень в межах охоронної зони ПЛ-0,4 кВ. Це призводило до замикання проводів та аварійного знеструмлення частини вул. Лесі Українки у с. Городище. З метою вжиття заходів із забезпечення житлових будинків мешканців вул. Лесі Українки с. Кругле і с. Городище Рівненського району надійним та якісним постачанням електроенергії, ОСР заплановано провести технічне обслуговування вищезгаданих об’єктів у термін до 30 грудня 2020 року. 

Водночас у Тернопільській області на засіданні комісії Інформаційно-консультаційного центру ОСР розглянуто звернення мешканця с. Мельниця-Подільська Борщівського району з приводу неправомірних, на його думку, дій працівників ВАТ «Тернопільобленерго» щодо припинення послуги з розподілу електричної енергії та винесення назовні будівлі вузла обліку його пекарні. Розгляд звернення відбувся за участю представників Управління Держенергонагляду у Тернопільській області.

У ході засідання з’ясувалось, що у зв’язку із закінченням терміну повірки, встановлених у заявника трансформаторів струму, працівниками ОСР було складено Акт-вимогу щодо приведення вузла обліку до вимог нормативних документів. Акт було надіслано заявнику у червні 2020 року рекомендованим листом. Через те, що споживач не виконав Акт-вимогу, ОСР надіслав йому попередження про припинення послуги з розподілу електричної енергії, яке споживач отримав і проігнорував. У зв’язку з вищезазначеним, 30 червня 2020 року електроустановки пекарні споживача було відключено від електропостачання. 

Щодо Акта про порушення, складеного під час демонтажу трансформаторів струму для повірки, працівниками ОСР було встановлено факт порушення цілісності пломб з відбитками тавр ОСР, встановлених на трансформаторах струму. Даний факт підтверджено проведеною експертизою, але оскільки термін повірки даних трансформаторів закінчився, нарахування по Акту не проводилось. Споживачу роз’яснено, що взаємовідносини, які виникають під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, а також їх взаємовідносини з іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії, у тому числі ОСР, регулюються Правилами роздрібного ринку електричної енергії. Крім того, повідомлено, що відповідно до пункту 8.3.20 ПРРЕЕ, розгляд скарг побутових та малих непобутових споживачів на дії чи бездіяльність суб’єктів роздрібного ринку, вирішення спорів між ними здійснюються енергетичним омбудсменом у порядку, встановленому законодавством України, та Регулятором у межах його повноважень, а також вирішуються у судовому порядку.

Нагадуємо, що за недотримання якості електропостачання посилено відповідальність. Відповідні зміни було внесено до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання. Зокрема, змінами введено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання: 5 нових стандартів для операторів систем розподілу (11 встановлених вимог) та 2 – для електропостачальників.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux