Відповідні зміни було внесено до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, якими було запроваджено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання.
Таке рішення прийняв регулятор на своєму засіданні 12 серпня 2020 року. Зокрема, змінами введено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання: 5 нових стандартів для операторів систем розподілу (11 встановлених вимог) та 2 – для електропостачальників, зокрема таких як:
1) аварійних перерв з вини компанії:
2) для планових перерв з попередженням – менше 12.
Стандарт щодо кількості перерв запроваджується з 1 липня 2021 року. Отже, відповідальність компаній перед споживачами за часті перерви в електропостачанні настає уже зараз, оскільки всі перерви у період з 1 липня 2020 року до 1 липня 2021 року (попередні 12 календарних місяців) враховуватимуться під час розгляду звернень споживачів щодо надання компенсації за недотримання зазначеного стандарту.
Також вводяться гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання для оператора системи передачі (17 гарантованих стандартів).
Крім того, підвищено розміри компенсацій за недотримання гарантованих стандартів якості. Зростання компенсацій відбувається за 19 строками гарантованих стандартів в середньому удвічі, в основному – із 100 до 200 гривень для побутового споживача. Для послуг, пов’язаних з приєднаннями, зокрема щодо видачі технічних умов на приєднання – з 200 до 600 гривень.
«Це має підвищити загальний рівень якості електропостачання для споживачів, зокрема зменшити кількість переривань в електропостачанні. Держенергонагляд у межах своєї компетенції й надалі буде надавати належну допомогу заявникам у випадку порушення прав споживачів електричної енергії та їх законних інтересів у цій сфері», – прокоментував рішення регулятора т.в.о. Голови Державної інспекції енергетичного нагляду України Роман Боднар.
Також він додав, що гарантовані стандарти, які відповідають найкращій європейській практиці регулювання якості електропостачання, посилюють захист прав споживачів, яким надаються послуги з електропостачання неналежної якості, та стимулюють ліцензіатів до підвищення рівня якості надання послуг.
Нагадаємо, що неякісне електропостачання – найчастіша причина звернень до Держенергонагляду.