• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Посилено відповідальність за недотримання якості електропостачання
опубліковано 14 серпня 2020 року о 13:13

Відповідні зміни було внесено до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, якими було запроваджено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання.

Таке рішення прийняв регулятор на своєму засіданні 12 серпня 2020 року. Зокрема, змінами введено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання: 5 нових стандартів для операторів систем розподілу (11 встановлених вимог) та 2 – для електропостачальників, зокрема таких як:

  • виставлення електропостачальником споживачу вірного рахунку;
  • дотримання строків надання послуг комерційного обліку (заміна лічильника, перевірка лічильника тощо);
  • кількість перерв тривалістю понад одну годину протягом попередніх 12 місяців у одного споживача для:

1) аварійних перерв з вини компанії:

  • менше 9 перерв – для сільської місцевості;
  • менше 7 – для міської;

2) для планових перерв з попередженням – менше 12.

Стандарт щодо кількості перерв запроваджується з 1 липня 2021 року. Отже, відповідальність компаній перед споживачами за часті перерви в електропостачанні настає уже зараз, оскільки всі перерви у період з 1 липня 2020 року до 1 липня 2021 року (попередні 12 календарних місяців) враховуватимуться під час розгляду звернень споживачів щодо надання компенсації за недотримання зазначеного стандарту.

Також вводяться гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання для оператора системи передачі (17 гарантованих стандартів).

Крім того, підвищено розміри компенсацій за недотримання гарантованих стандартів якості. Зростання компенсацій відбувається за 19 строками гарантованих стандартів в середньому удвічі, в основному – із 100 до 200 гривень для побутового споживача. Для послуг, пов’язаних з приєднаннями, зокрема щодо видачі технічних умов на приєднання – з 200 до 600 гривень.

«Це має підвищити загальний рівень якості електропостачання для споживачів, зокрема зменшити кількість переривань в електропостачанні. Держенергонагляд у межах своєї компетенції й надалі буде надавати належну допомогу заявникам у випадку порушення прав споживачів електричної енергії та їх законних інтересів у цій сфері», – прокоментував рішення регулятора т.в.о. Голови Державної інспекції енергетичного нагляду України Роман Боднар.

Також він додав, що гарантовані стандарти, які відповідають найкращій європейській практиці регулювання якості електропостачання, посилюють захист прав споживачів, яким надаються послуги з електропостачання неналежної якості, та стимулюють ліцензіатів до підвищення рівня якості надання послуг.

Нагадаємо, що неякісне електропостачання – найчастіша причина звернень до Держенергонагляду.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux