Аналітичний звіт щодо розгляду Держенергонаглядом звернень суб’єктів відносин у сфері теплопостачання, запитів на публічну інформацію, запитів та звернень народних депутатів України та депутатів місцевих рад за 2023 рік

Протягом 2023 року Департаментом державного нагляду у сфері теплопостачання та територіальними органами Держенергонагляду розглянуто 149 звернень суб’єктів відносин у сфері теплопостачання, запитів на публічну інформацію та звернень народних депутатів України, з них:

  • 4 запити на публічну інформацію;
  • 4 звернення народних депутатів України;
  • 104 звернення, що отримані від фізичних осіб;
  • 37 звернень, що надійшли від інших суб’єктів відносин у сфері теплопостачання (ОСББ, Національної поліції України, міської та селищної рад та інших юридичних осіб).

Усі відповіді надано у визначені законодавством терміни.

Водночас розгляд звернень вирішено на користь:

  • заявника – 23;
  • теплопостачальної організації – 5;
  • надано роз’яснення або інформацію по 121 зверненню.

Питання, порушені у зверненнях та запитах, що надходять до Держенергонагляду, досить різні за тематикою, але їх можна розподілити за декількома основними напрямами.

По-перше, питання, що належать до повноважень Держенергонагляду:

  • незадовільний технічний стан теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання;
  • незадовільний стан організації експлуатації, випробування та ремонту тощо;
  • недотримання режимів теплопостачання (опалення, гарячого водопостачання) з боку теплопостачальної організації;
  • відсутність тепла або недотримання режимів теплопостачання через екстрені, стабілізаційні або аварійні відключення електроенергії (застосування ГПВ, ГАВ, СГАВ) внаслідок військової агресії російської федерації проти України та завдані численні пошкодження енергетичної інфраструктури (питання цього напряму набуло актуальності в опалювальному періоді 2022-2023 років).

По-друге, питання, що не стосуються діяльності Держенергонагляду в частині організації та здійснення державної політики у сфері нагляду (контролю) у сфері теплопостачання і не належать до компетенції та повноважень Держенергонагляду, зокрема:

  • питання надання житлово-комунальних послуг (розрахунки за послуги з ЦО та ГВП, надання пільг, щодо роботи приладів обліку теплової енергії, застосування тарифів, договірні відносини фізичних осіб з виконавцями послуг тощо);
  • інші питання (щодо договірних відносин юридичних осіб, функціонування систем автономного теплопостачання (САТ - власні джерела), систем газопостачання, ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання та ринку природного газу, формування тарифів на тепло, гарячу воду, природний газ тощо).

Отже, за тематикою питань звернення, що надійшли до Держенергонагляду упродовж 2023 року, стосувались:

  • незадовільного технічного стану теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання (9 звернень);
  • недотримання режимів теплопостачання (18 звернень);
  • відсутності тепла або недотримання режимів теплопостачання через екстрені, стабілізаційні або аварійні відключення електроенергії (12 звернень);
  • питань надання житлово-комунальних послуг (60 звернень);
  • інших питань (50 звернень).

Переважна кількість звернень надійшла від мешканців м. Києва – 37, Сумської області – 17, Одеської області – 13, Дніпропетровської області – 12, Черкаської області – 10, Харківської області – 9, Вінницької, Київської, Чернігівської областей – по 8, Донецької області – 6, Івано-Франківської, Львівської, Миколаївської, Полтавської, Рівненської та Тернопільської – по 3.

Узагальнена інформація щодо розгляду звернень суб’єктів відносин у сфері теплопостачання за 2023 рік міститься у таблиці.

Інформація щодо розгляду Держенергонаглядом звернень суб’єктів відносин у сфері теплопостачання за 2023 рік

Адреса надходження звернення

Надано відповіді центральним апаратом Держенергонагляду

Надано відповіді територіальними органами Держенергонагляду

Всього

Запити на публічну інформацію

Запити та звернення народних депутатів

Звернення фізичних осіб (громадян)

Звернення інших суб’єктів господарювання

 

Звернення фізичних осіб (громадян)

Звернення інших суб’єктів господарювання

 

Київ 

4

2

11

5

14

1

37

Вінницька



3


1

4

8

Волинська






1

1

Дніпропетровська


2

2

1

6

1

12

Донецька



1


5


6

Житомирська






1

1

Закарпатська








Запорізька






1

1

Ів.-Франківська



2

1



3

Київська



3


1

4

8

Кіровоградська








Луганська








Львівська





3


3

Миколаївська






3

3

Одеська



8

2

3


13

Полтавська



3




3

Рівненська





2

1

3

Сумська



5

2

4

6

17

Тернопільська





3


3

Харківська



5


3

1

9

Херсонська








Хмельницька








Черкаська



2


6

2

10

Чернівецька








Чернігівська



2


6


8

 Всього:

4

4

47

11

57

26

149


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux