• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Інформаційна довідка до засідання колегії 28 жовтня 2021 року

Створення колегії – це важливий крок для будь-якого центрального органу виконавчої влади. Він фактично підтверджує перехід організації від становлення до необхідності формування стратегічних планів розвитку.

За роки свого існування, а це понад 70 років, Держенергонагляд підтвердив важливість та необхідність своєї роботи. У лютому 2018 року Держенергонагляд створено як центральний орган виконавчої влади. Сьогодні Держенергонагляд здійснює свою діяльність у складі центрального апарату та 25 його територіальних органів, утворених відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1194.

Діяльність інспекції спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України безпосередньо та через Міністра енергетики України.

Держенергонагляд здійснює державний енергетичний нагляд за електричними установками і мережами учасників ринку електричної енергії (крім споживачів), тепловими, тепловикористальними установками та мережами, енергетичним обладнанням суб’єктів відносин у сфері теплопостачання. Контролює дотримання учасниками ринку (крім споживачів) вимог правил та інших нормативно-правових актів і нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій та мереж, технічного стану електричних установок і мереж, а також додержання вимог нормативно-правових актів, норм і правил з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування, будівництва, підтвердження готовності до роботи, користування енергією у сфері теплопостачання.

Предметом державного енергетичного нагляду в електроенергетиці є господарська діяльність, пов’язана з виробництвом, передачею та розподілом електричної енергії, а також з використанням енергії для власних потреб учасниками ринку (крім споживачів) в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання, випробування та ремонту електроустановок і мереж, виконання робіт з проектування електроустановок і мереж.

У сфері теплопостачання предметом державного нагляду (контролю) є господарська діяльність, пов’язана з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії в частині технічної експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб’єктів відносин у сфері теплопостачання, випробування та ремонту зазначених установок і мереж, режимів споживання теплової енергії, а також виконання робіт з проектування теплових, тепловикористальних установок і мереж.

Нормативно-правову роботу Держенергонагляду спочатку створення було направлено на усунення невідповідностей застарілого законодавства з метою посилення ролі держави на енергетичних ринках з використанням ринкових механізмів.

Перш за усе, реалізовано підготовку нормативно-правових актів, що регулюють наглядову діяльність інспекції, а саме затверджено:

- критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сферах електроенергетики та теплопостачання і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною інспекцією енергетичного нагляду;

- уніфіковану форму акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері електроенергетики та у сфері теплопостачання.

У цілому протягом 9 місяців 2021 року Держенергонаглядом надано пропозиції до 22 нормативно-правових актів, що надходили на опрацювання протягом звітного періоду, з них:

  • ініційовано розроблення 6 проєктів нормативно-правових актів;
  • надійшло на погодження 16 проєктів нормативно-правових актів.

Наразі опрацьовується питання розширення повноважень Держенергонагляду шляхом покладання функцій нагляду (контролю) за господарською діяльністю суб’єктів господарювання у галузі газопостачання в частині технічної експлуатації об’єктів постачання та розподілу природного газу, враховуючи те, що відомство вже реалізовує державну політику в сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики і теплопостачання.

Держенергонаглядом розроблено та затверджено Міністром енергетики України річний План діяльності на 2021 рік, який передбачає як виконання наглядових функцій, так і підготовку пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання та розроблено Річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної інспекції енергетичного нагляду України на 2021 рік в якому заплановано 3 335 планових заходів державного нагляду (контролю):

• 623 заходи у галузі електроенергетики, у тому числі:

- 48 заходів із високим ступенем ризику,

- 11 заходів з середнім ступенем ризику,

- 564 заходи з незначним ступенем ризику;

• 2 712 заходів у сфері теплопостачання, у тому числі:

- 25 заходів з високим ступенем ризику,

- 223 заходи із середнім ступенем ризику,

- 2 464 заходи з незначним ступенем ризику.

Протягом 9 місяців проведено суттєву роботу з метою сталого енергопостачання в країні.

Забезпечено загалом розгляд 95 інвестиційних програм, планів розвитку операторів систем розподілу та оператора системи передачі, а також проєктів змін до них з відповідними висновками та зауваженнями.

У рамках підготовки об’єктів електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період 2021/2022 років Держенергонаглядом забезпечено участь у роботі 15 відповідних комісій, зокрема:

  • за зверненнями операторів систем розподілу;
  • за зверненнями суб’єктів господарювання у галузі теплопостачання;
  • за зверненнями виробників електричної та теплової енергії.

На сьогодні до цього переліку додалися планові та позапланові перевірки суб’єктів господарювання. Не залишаються осторонь і питання технологічних порушень на об’єктах електроенергетики та теплопостачання.

Протягом звітного періоду працівниками Держенергонагляду проведено понад 67 планових заходів та 601 позаплановий захід, у ході яких виявлено порушення вимог нормативно-технічних документів щодо технічного стану та організації експлуатації обладнання у галузі електроенергетики та у сфері теплопостачання. За результатами кожного заходу складено відповідні акти та приписи із зазначенням термінів на усунення виявлених недоліків.

Інспекторським складом Держенергонагляду взято участь у роботі комісій з розслідування технологічних порушень суб’єктів електроенергетики.

Також Держенергонаглядом було розглянуто 2 912 звернень споживачів (замовників) електричної енергії з питань електроенергетики, в тому числі 2 427 звернень від громадян та 485 звернень від юридичних осіб та ФОП.

Найбільше звернень заявників розглянуто:

- 694 по Київській області;

- 229 по Одеській області;

- 229 по Львівській області;

- 208 по м. Києву;

- 108 по Запорізькій області;

- 101 по Полтавській області.

Також Держенергонаглядом розглянуто 166 звернень суб’єктів відносин у сфері теплопостачання, враховуючи 116 звернень від громадян, 48 звернень від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та 2 інформаційні запити.

Найбільше звернень заявників розглянуто:

- 76 по м. Київ;

- 18 по Дніпропетровській області;

- 8 по Донецькій області;

- 8 по Миколаївській області;

- 8 по Харківській області;

- 6 по Полтавській області.

Територіальними органами Держенергонагляду оглянуто об’єкти теплових господарств і виявлено 3 157 порушень. Наразі усунуто 2 018 порушень. Основними проблемними питаннями є високий рівень зношеності енергетичного обладнання, низькі темпи модернізації теплогенеруючих установок і неукомплектованість персоналу.

Держенергонагляд постійно знаходиться на передовій проблемних питань, які порушуються перед енергетикою і суспільством щодо безпеки постачання електричної енергії та забезпечення надійного теплопостачання. Особливо, коли перед нами стоять виклики дефіциту енергоресурсів під час проходження опалювального сезону.

Враховуючи гостру необхідність забезпечення стабільного електропостачання медичних закладів, особливо в період поширення пандемії захворювання на коронавірус, територіальними органами Держенергонагляду перевірено 505 лікувальних закладів щодо відповідності фактичних схем живлення вимогам Правил улаштування електроустановок, через які здійснюється електропостачання медичних закладів, визначених для госпіталізації пацієнтів з COVID-19.

Держенергонагляд – це важливий інструмент у системі державного управління в енергетиці. Останні роки діяльність Держенергонагляду досягла позитивних результатів у роботі з викликами які завдають нам реалії сьогодення. Додаткових заходів завдають непередбачувані погодні умови, а також природні фактори, починаючи від контролю за проходженням паводку, розчисткою трас повітряних ліній, проходженням періоду високих температур до підготовки суб’єктів електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період та суб’єктів відносин у сфері теплопостачання до роботи в опалювальний період.

Хочеться зазначити, що перелік питань суттєво збільшиться у зв’язку з ухваленим державою курсом на Євроінтеграцію, забезпеченням синхронної роботи енергосистеми України з ENTSO-E.

Безумовно, Держенергонагляду є ще куди розвиватися, починаючи від нормативного поля діяльності до питань підвищення рівня підготовки персоналу, тому розпочата робота колегії Держенергонагляду – це важливий крок з метою всебічного обговорення питань та налагодження конструктивного діалогу. І саме завдяки конструктивній спільній роботі членів колегії можливо досягти найвищих результатів і суттєвого розвитку в подальшій роботі.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux