Держенергонагляд продовжує розгляд звернень громадян і підприємств та надає роз’яснення стосовно вимог нормативно-технічних документів у галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.
Так, представниками Управління Держенергонагляду у Закарпатській області розглянуто звернення мешканця с. Руське Поле Тячівського району щодо приєднання земельної ділянки заявника та земельних ділянок односельчан до електричних мереж ОСР.
У пункті 4.1.13 глави 4.1 розділу ІV Кодексу систем розподілу (КСР) зазначено, що приєднання електроустановок замовника на території, що підлягає комплексній забудові (мікрорайон/квартал, вулиця), здійснюється відповідно до умов цього розділу після виконання ОСР (який здійснює на цій території ліцензовану діяльність) електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, згідно з планами забудови відповідної території.
Відповідно до пункту 4.1.14 глави 4.1 розділу ІV КСР, функції замовника електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, може виконувати суб’єкт, уповноважений згідно із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Замовник електрифікації повинен надати ОСР затверджений органами місцевої влади проєкт комплексної забудови, який має містити:
Згідно з пунктом 4.1.15 глави 4.1 розділу ІV КСР, територія вважається електрифікованою, якщо хоча б один об'єкт, розташований на земельній ділянці, (яка перебуває в межах території), що підлягає комплексній забудові, приєднаний до електричних мереж ОСР відповідно до вимог законодавства.
Об’єкти всіх замовників на інших земельних ділянках у межах цієї території мають бути приєднані ОСР відповідно до вимог розділу ІV КСР у залежності від типу приєднання.
За наявності інформації від органів місцевого самоврядування про розроблення або затвердження детального плану території, що підлягає комплексній забудові, ОСР може інформувати замовника про можливість отримання ним послуги з приєднання до електричних мереж після електрифікації такої території у спосіб, зазначений у главі 4.4 розділу ІV КСР.
Отже, якщо земельна ділянка розташована на території, яка вже електрифікована відповідно до вимог КСР, то заявник, може із письмовою заявою звернутися до ОСР про намір приєднання до електричної мережі. ОСР, отримавши заяву, визначає точку забезпечення потужності в електричній мережі та тип приєднання (стандартне/нестандартне). Вартість приєднання в залежності від типу приєднання щорічно визначається постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Зі свого боку, на адресу Управління Держенергонагляду у Чернігівській області надійшла скарга від мешканця житлового будинку на вул. Льотна у м. Чернігів щодо зниження температури повітря у квартирі до 13-15 ºС та порушення теплопостачальною організацією температурного графіку подачі теплової енергії на будинок.
Для підтвердження фактів, викладених у скарзі, Управлінням проведено моніторинг котельні теплопостачальної організації, від якої поступає теплова енергія на опалення будинку. В результаті було встановлено, що теплопостачальною організацією затверджено Температурний опалювальний графік якісного регулювання відпуску тепла на 2020-2021 роки та Режимну карту роботи теплових мереж від котелень. Для опалення житлових будинків, котельною використовується температурний графік 95-70 ºС. Температурні показники відповідають нормі.
Проте під час комісійного огляду вузла вводу теплових мереж до будинку було виявлено втручання сторонніх осіб у роботу внутрішньобудинкової системи опалення (запірна арматура у вузлі керування опаленням знаходилась у прикритому стані).
Оскільки Закон України «Про житлово-комунальні послуги» не уповноважує Державну інспекцію енергетичного нагляду України здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері житлово-комунальних послуг, Управлінням рекомендовано уповноваженим особам теплопостачальної організації організувати роботу комісії у складі її працівників та представників керуючої компанії (яка надає послугу з управління житлового будинку) щодо огляду внутрішньобудинкової системи опалення і виявлення можливих причин порушення температурного графіку у будинку.
Водночас інспекторами Управління Держенергонагляду у Черкаській області розглянуто звернення жительки с. Червона Слобода Черкаського району щодо систематичних відключень електропостачання з боку ПАТ «Черкасиобленерго» в результаті проведення позапланових робіт.
Під час опрацювання звернення було проаналізовано надану ОСР документацію (журнали реєстрації нарядів, графіки проведення капітальних ремонтів та технічного обслуговування ПЛ, ТП), на підставі якої можливо проаналізувати характер, кількість, вид і тривалість вимкнень домоволодіння.
В результаті заявниці було роз'яснено, що кількість перерв в електропостачанні визначається Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсації споживачам за їх недотримання (далі – Порядок). Зокрема, кількість перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців у точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину):
1) для запланованих перерв без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата:
2) для запланованих перерв із попередженням споживача (без урахування запланованих перерв в електропостачанні, які виникли внаслідок проведення робіт з капітального ремонту, будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, модернізації електричних мереж, якщо виконання таких робіт передбачене інвестиційною програмою ОСР та/або річною програмою ремонтів ОСР, та/або при реалізації договорів приєднання електроустановок споживачів згідно з чинними нормативними документами) – менше 12.
Також заявницю проінформовано, що згідно з пунктом 2.6 глави 2 Порядку, споживач за зверненням може отримати компенсацію за недотримання цього гарантованого стандарту. Компенсацію за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР можна отримати з 01 липня 2021 року.