• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
За сприяння Держенергонагляду відновлено електропостачання мешканцю Хмельниччини
опубліковано 19 листопада 2020 року о 09:24

Управлінням Держенергонагляду у Хмельницькій області розглянуто звернення мешканця с. Стуфчинці Хмельницького району щодо відновлення електропостачання його приватного житлового будинку. 

Електропостачання до помешкання заявника було припинено через заборгованість за спожиту електроенергію у 2019 році. Проте, після сплати заборгованості оператор системи розподілу (далі – ОСР) Хмельницький РЕМ АТ «Хмельницькобленерго» тривалий час відмовляв споживачу у відновленні електропостачання посилаючись на різні причини.

Управління Держенергонагляду у Хмельницькій області наполягло на недопустимості таких дій з боку ОСР, які є прямим порушенням вимог чинних нормативно-правових документів. Крім того, Управлінням направлено запит до ОСР щодо надання необхідної інформації для розгляду звернення по суті. Вбачаючи свою провину у порушенні термінів повторного підключення споживача, ОСР відновив електропостачання оселі заявника, чим вирішив питання по суті. Відтак, претензії до ОСР з боку споживача усунуто.

Зі свого боку, Управлінням Держенергонагляду в Івано-Франківській області розглянуто колективне звернення мешканців м. Калуш стосовно постачання електроенергії, параметри якості якої не відповідають вимогам державного стандарту. Державним інспектором Управління у присутності уповноважених представників філії «Західна» АТ «Прикарпаттяобленерго» з виїздом на місце проведено перевірку фактів, викладених у зверненні. Під час обстеження трансформаторної підстанції ЗТП-448 та повітряної лінії електропередачі ПЛ-0,4 кВ Л-3 від ЗТП-448 було виявлено ряд порушень вимог нормативних документів щодо їх технічного стану і організації експлуатації, які можуть впливати на якість постачання електричної енергії.

За результатами розгляду звернення Управлінням надіслано листа до ОСР з переліком заходів щодо приведення технічного стану ПЛ-0,4 кВ Л-3 від ЗТП-448 та ЗТП-448 у відповідність до вимог нормативних документів. Зокрема, рекомендовано:

  • розробити та виконати заходи щодо рівномірного розподілу навантажень (симетрування фаз) по ПЛ-0,4 кВ Л-3 від  ЗТП-448;
  • виконати заміну проводів у прогоні між опорами 145 – 146 ПЛ-0,4 кВ Л-3 від  ЗТП-448;
  • виконати заміну дерев’яної стійки опори 143 ПЛ-0,4 кВ Л-3 від  ЗТП-448 тощо.

Управлінням взято на контроль виконання заходів з боку ОСР.

Водночас Управлінням Держенергонагляду у Запорізькій області розглянуто звернення ФОП щодо обґрунтованості вимог пунктів технічних умов нестандартного приєднання (далі – ТУ) електроустановок цілісного майнового комплексу цеху № 4 у с. Задорожне Вільнянського району до електричних мереж ОСР ПАТ «Запоріжжяобленерго».

З метою з’ясування обґрунтованості вимог ТУ Управлінням було направлено на адресу ОСР відповідний запит щодо надання роз’яснення з обґрунтуванням вимог ТУ та копіями підтверджуючих документів. У відповідь ОСР повідомив про прийняття протоколу розбіжностей до Договору про нестандартне приєднання та скасування вимог зазначених пунктів ТУ. Отже, питання вирішено по суті на користь заявника. 

Крім того, Управлінням розглянуто звернення жительки м. Василівка Запорізької області щодо відключення електроустановки. Для з’ясування правомірності дій персоналу під час припинення надання послуги з розподілу електричної енергії на адресу ОСР ПАТ «Запоріжжяобленерго» Управлінням було направлено запит щодо надання відповідних пояснень і документів стосовно звернення та його розгляду на засіданні комісії Інформаційно-консультаційного центру (далі – ІКЦ) за участю уповноважених представників Управління Держенергонагляду. У відповідь ОСР повідомив про вирішення порушеного у зверненні питання по суті та відсутності претензій з боку заявника.

Крім того, на засіданні комісії ІКЦ по роботі зі споживачами електричної енергії ОСР ПрАТ «Закарпаттяобленерго» за участі представників територіального Управління Держенергонагляду розглянуто звернення мешканки мікрорайону Горяни с. Великі Лази Ужгородського району щодо підключення житлового будинку до мереж ОСР. Під час засідання, вивчивши наявні документи та матеріали, ІКЦ дійшла висновку, що земельна ділянка заявника знаходиться на неелектрифікованій території, що підлягає комплексній забудові. Приєднання електроустановок до електричних мереж на неелектрифікованій території, що підлягає комплексній забудові, стане можливим лише після проведення електрифікації.

Процедура електрифікації нового житлового кварталу (мікрорайону, вулиці тощо) передбачає наступні кроки:

  • прийняття рішення про організацію комплексної забудови території у визначених межах виконавчим органом місцевої влади;
  • розробка та затвердження детального плану території комплексної  забудови (де в обов'язковому  порядку мають бути відображені існуючі та проєктовані інженерні мережі);
  • прийняття рішення щодо замовника (уповноваженого суб'єкта) з проведенням електрифікації  комплексної забудови території;
  • розробка проєкту на електрифікацію масиву комплексної забудови території та узгодження  його в установленому порядку з електропередавальною організацією;
  • визначення джерела фінансування  електрифікації масиву;
  • отримання ОСР коштів  у встановленому законодавством  порядку;
  • виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт  згідно з розробленою проєктно-кошторисною документацією у межах отриманих коштів.       

Після виконання зазначених вимог, ОСР зможе надати послугу з приєднання електроустановки заявниці на електрифікованій території у відповідності до вимог Кодексу системи розподілу (далі – КСР).

Також Управління Держенергонагляду у Донецькій області розглянуло звернення голови Миколайпільської сільської ради Донецької області та колективне звернення мешканців с. Миколайпілля Костянтинівського району щодо неякісного надання послуг електропостачання до будинків мешканців села. За результатами розгляду встановлено, що ОСР АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» порушив вимоги нормативно-технічної документації, які можуть мати опосередкований вплив на параметри якості електричної енергії, що постачається до житлових будинків заявників. Відтак Управління рекомендувало ОСР розробити заходи щодо усунення порушень технічного стану й організації експлуатації електрообладнання та електромереж.

Зі свого боку, Управління Держенергонагляду у Рівненській області, реагуючи на звернення мешканки обласного центру, надало Департаменту житлово-комунального господарства енергетики та енергоефективності Рівненської ОДА роз’яснення і рекомендації щодо порядку здійснення повірки будинкових приладів обліку теплової енергії відповідно до законів України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», «Про метрологію та метрологічну діяльність» й згідно з Порядком подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт.

Водночас на Чернігівщині Управлінням Держенергонагляду розглянуто звернення щодо порушення термінів приєднання до електричних мереж житлового будинку у м. Корюківка з боку ОСР АТ «Чернігівобленерго». Під час розгляду звернення, у відповідності до наданої ОСР інформації, Управлінням встановлено, що працівниками Корюківського РЕМ ОСР проведено підключення будинку заявника до власних електричних мереж з порушенням термінів надання послуги з приєднання.

Управлінням направлено на адресу заявника роз’яснення щодо порядку приєднання електроустановок замовника до системи розподілу, строки надання послуг та їх вартість, а також відповідальність сторін за їх порушення, визначені вимогами розділу ІV КСР, контроль за виконанням яких (згідно із ст. 6 Закону України «Про ринок електричної енергії») покладено на Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. У роз’ясненнях окремо зазначено, що у разі перевищення строку надання послуги з приєднання, замовник має право звернутися до ОСР із заявою про відшкодування коштів та сплати пені за порушення строків надання послуги з приєднання за типовою формою, наведеною у додатку 4 до КСР.

Крім того, Управлінням Держенергонагляду у м. Києві проведено комплекс моніторингових запитів щодо підтвердження факту відсутності газифікації природним газом та відсутності централізованого опалення у багатоквартирному будинку Оболонського району столиці. У відповідь на запити до органів місцевого самоврядування та теплопостачальної організації було отримано відповідну інформацію щодо підтвердження зазначеного факту. Відтак Управлінням було складено акт стосовно підтвердження відсутності газифікації природним газом та відсутності або нефункціонування систем централізованого теплопостачання багатоквартирного будинку, примірник якого було надіслано ліцензіату з постачання електричної енергії ТОВ «Київські електричні мережі», НКРЕКП та КМДА. 

Також Управлінням було надіслано лист до КМДА щодо надання інформації про будинки, в яких відсутня газифікація природним газом чи відсутні  або не функціонують системи централізованого теплопостачання. Крім того, у листі повідомлено про необхідність проведення роз’яснювальної роботи з мешканцями міста щодо порядку проведення процедури із зміни тарифу на електропостачання.

Як повідомлялося раніше, затверджено форму акта, що складається за результатами перевірки Держенергонагляду.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux