• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Держенергонагляд оперативно реагує на звернення громадян
опубліковано 27 травня 2020 року о 14:53

Державна інспекція енергетичного нагляду України продовжує здійснювати розгляд звернень громадян і установ щодо роботи систем електро- та теплопостачання.

Так, представниками Управління державного нагляду у галузі теплопостачання Держенергонагляду було опрацьовано звернення мешканця м. Києва стосовно погодного регулювання системи теплопостачання. В результаті розгляду звернення інспекторами було надано роз’яснення, а саме:

  • системи погодного регулювання встановлені на всіх котельнях та центральних теплових пунктах (далі – ЦТП) КП «Київтеплоенерго»;
  • система централізованого теплопостачання в м. Києві передбачає, що від одної котельні або ЦТП по розподільчих мережах отримують теплоносій десятки або сотні будівель, що мають свої індивідуальні теплові навантаження. Крім того, за рахунок втрати тепла під час транспортування, будівлі, що знаходяться на початку мережі, отримують теплоносій з більш високими температурними показниками, ніж ті, що знаходяться в кінці теплової мережі. Тож, на котельні або ЦТП технічно неможливо встановити температурні параметри, які б враховували індивідуальні теплові характеристики кожної з сотень будівель. Тому, здебільшого, на кожній будівлі доцільно встановлювати автоматизовану систему погодного регулювання температури теплоносія. Рішення щодо доцільності встановлення зазначеної системи регулювання приймає балансоутримувач будівлі.

Також представниками інспекції було розглянуто звернення комунального підприємства «Дирекція  будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» щодо розгляду (погодження) проєкту теплопостачання. Під час опрацювання звернення працівниками Держенергонагляду було надано відповідне роз'яснення.

Так, згідно з п.4 Положення про Державну інспекцію енергетичного нагляду України, відомство, відповідно до покладених на нього завдань, контролює дотримання учасниками ринку вимог нормативних документів з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок і мереж, їх експлуатації, проєктування, будівництва, підтвердження готовності до роботи та користування енергією у сфері теплопостачання. Такі дії здійснюється виключно при планових або позапланових заходах державного нагляду (контролю). Нормативні документи, які вимагають обов’язкового розгляду (погодження) проєктів теплопостачання Держенергонаглядом, відсутні.

Крім того, п. 6 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає, що проєктна документація на будівництво об’єктів не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними особами та утвореними такими органами.

Зі свого, боку представниками Управління Держенергонагляду у Чернігівській області було розглянуто колективне звернення мешканців м. Чернігів щодо пошкодження особистого майна, спричиненого перепадами напруги, у помешканнях Заявників багатоквартирного житлового будинку. В ході опрацювання звернення Управлінням було здійснено запит на отримання інформації від оператора системи розподілу (далі – ОСР) АТ «Чернігівобленерго» та КП «Новозаводське». За результатом опрацьованої інформації встановлено, що представниками ОСР і комунального підприємства не зафіксовано технічних порушень в електромережах та підвищеного рівня напруги.

У відповіді Заявнику було роз’яснено порядок подачі заяви на відшкодування збитків, а саме:

1) учасник роздрібного  ринку, щодо якого було вчинено  порушення, складає у довільній  формі претензію та подає її  учаснику роздрібного ринку, яким  було вчинено порушення. ОСР розглядає  звернення споживачів протягом 30 днів з дня його отримання;

2) не пізніше двох робочих  днів після отримання звернення  щодо відшкодування збитків, ОСР  може уточнити у споживача  інформацію, необхідну для розгляду  звернення, зокрема щодо:

  • точки розподілу, недотримання  показників якості електропостачання  в якій призвело до збитків споживача;
  • орієнтовної дати та  часу виникнення порушення, яке  призвело до збитків споживача;
  • переліку майна споживача, яке було пошкоджене або знищене  внаслідок недотримання показників  якості електропостачання;
  • суми відшкодування збитків, що визначається відповідно до вартості заміни пошкодженого майна з урахуванням його зносу або вартості ремонту пошкодженого майна та інших витрат, понесених споживачем;
  • підтвердження розміру збитків (квитанції, чеки тощо);
  • у разі відсутності даних щодо технологічних порушень у розподільних мережах у зазначений споживачем період – документів, що підтверджують пошкодження майна внаслідок перепаду напруги.

Крім того, Заявнику було наголошено, що у разі незгоди з результатами розгляду звернення щодо відшкодування збитків, він може оскаржити рішення ОСР у суді.

Повідомляємо, розгляд претензій та скарг щодо відшкодування збитків внаслідок недотримання показників якості надання послуг з розподілу електричної енергії здійснюється відповідно до вимог Кодексу систем розподілу.

Водночас, інспекторами Управління Держенергонагляду у Житомирській області опрацьовано звернення жителя м. Коростишів стосовного неякісного постачання електроенергії. Для розгляду питань, порушених у зверненні, Управлінням ініційовано проведення представниками ОСР (АТ «Житомиробленерго») моніторингу щодо вимірювання параметрів якості електричної енергії в точці розподілу. За результатами проведених заходів встановлено, що факт постачання електроенергії, параметри якості якої не відповідають вимогам державного стандарту, підтверджено.     

Держенергонаглядом спільно з ОСР розроблено заходи щодо приведення параметрів якості електроенергії до діючого стандарту України (ДСТУ ЕN – 50160:2014). Зокрема, ОСР необхідно здійснити заміну існуючого проводу ПЛ-0,4 кВ Л-2 р-н КТП-374 на провід більшого перерізу. 

Хід виконання електромонтажних робіт та терміни приведення показників якості електричної енергії до вимог чинного законодавства взято Управлінням на контроль.

Також від громадян надходили звернення щодо:

  • експлуатації освітлювальних та конденсаторних установок (Черкаська область);
  • утримання теплових мереж підземної прокладки, які знаходяться на балансі установи (Черкаська область);
  • дотримання вимог із встановлення вузла обліку теплової енергії у багатоквартирному житловому будинку (м. Костопіль Рівненської області);
  • забезпечення електропостачанням жителів смт Донське Волноваського району (Донецька область);
  • процедури укладення договору про постачання електричної енергії (с. Липівка Вінницької області);
  • належної експлуатації ПЛ 0,4 кВ (проведення розчистки трас електричних мереж) від якої отримує живлення будинок Заявника (м. Лиман Донецької області).

Нагадаємо, надіслати звернення до Держенергонагляду можна поштою на адресу 04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, 11/8 або за допомогою Форми для подання електронних звернень громадян.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux