Держенергонагляд продовжує розгляд звернень громадян і підприємств та надає роз’яснення стосовно вимог нормативно-технічних документів у галузі електроенергетики.
Так, до Управління Держенергонагляду у Хмельницькій області надійшло звернення від мешканки м. Красилів щодо постачання у приватний будинок електричної енергії, параметри якості якої не відповідають вимогам державного стандарту.
Інспекторами Управління за участі представників оператора системи розподілу (далі − ОСР) здійснено розгляд звернення з виїздом на місце, в ході якого проведено огляд стану розподільних мереж. У результаті виявлено низку порушень нормативно-технічних документів (далі − НТД), зокрема:
Для фіксації показників якості електричної енергії у помешканні заявниці було встановлено реєстратор якості електроенергії. В результаті проведених вимірювань зафіксовано неодноразові та тривалі перевищення гранично-допустимих значень напруги.
Управлінням надано ОСР рекомендації щодо усунення виявлених порушень НТД та взято їх виконання на контроль. Водночас АТ «Хмельницькобленерго» видало розпорядження, яким зобов’язало керівництво Красилівського РЕМ усунути виявлені порушення НТД на ПЛ-0,4 кВ Л-5 від ЗТП-512, від якої живиться домоволодіння заявниці, та привести показники якості електроенергії на лінії згідно з чинними нормами у термін до 01 березня 2021 року.
Зі свого боку, представниками Управління Держенергонагляду у Донецькій області опрацьовано звернення громадянина, який мешкає у м. Маріуполь, щодо неякісного надання послуги з електропостачання до його помешкання.
За результатами розгляду звернення встановлено, що АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» не проведено заміри якості електричної енергії. Крім того, взаємовідносини зі споживачем стосовно питань якості електроенергії виконуються без врахування положень пункту 6.6.2 глави 6.2 розділу VI та пункту 13.2.4. глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу. Також Управлінням виявлено невідповідності щодо технічного стану обладнання електричних мереж, а саме:
У підсумку Управлінням рекомендовано ОСР розробити і виконати заходи щодо усунення порушень технічного стану та організації експлуатації електрообладнання ТП-526.
Також інспекторами Управління розглянуто колективне звернення мешканців будинку в м. Часів Яр Бахмутського району щодо постачання електричної енергії за адресою заявників, параметри якості якої не відповідають вимогам державного стандарту.
За результатами опрацювання звернення Управлінням виявлено низку порушень НТД, серед яких:
1. У ТП-4:
2. На ПЛ 0,4 кВ від ТП-4 приєднання «Л-7 вул. Горького»:
У результаті опрацювання звернення, Управлінням рекомендовано ОСР розробити і виконати заходи щодо усунення порушень технічного стану та організації експлуатації електрообладнання ТП-4 та ПЛ 0,4 кВ від ТП-4.
Водночас наприкінці січня цього року у м. Вінниця відбулося засідання комісії інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ) АТ «Вінницяобленерго». У зустрічі взяв участь представник Управління Держенергонагляду у Вінницькій області. У ході засідання було розглянуто три звернення:
Під час зустрічі було заслухано усіх членів комісії та присутніх заявників, а також розглянуто наявні документи. За результатами розгляду звернень, всі питання було вирішено на користь заявників.
Разом з тим, представниками Управління Держенергонагляду у Черкаській області опрацьовано звернення народного депутата України щодо припинення ПАТ «Черкасиобленерго» постачання електричної енергії ПрАТ «Ватутінське АТП-2362». В результаті було встановлено, що питання, порушені у зверненні, наразі розглядаються у суді.
У підсумку, Управлінням поінформовано заявника, що згідно з вимогами статті 124 Конституції України, правосуддя в країні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускається. Юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Судові рішення є обов’язковими до виконання на всій території України. Згідно з вимогами статті 19 Конституції України, органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.