У 2022 році Держенергонагляд розглянув 5 025 звернень споживачів (замовників) електричної енергії з питань електроенергетики, з них 4 733 звернення від громадян та 292 звернення від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Дефіцит електроенергії в енергосистемі, ліміти споживання електричної енергії тощо – причини збільшення кількості звернень громадян до Держенергонагляду в останні місяці 2022 року. Лише за грудень 2022 року інспекцією розглянуто 3 185 звернень (скарг) споживачів електричної енергії, більшість з яких стосувалися відключення від електропостачання приватних та багатоквартирних будинків, а також недотримання операторами систем розподілу черговості та послідовності під час застосування графіків погодинних відключень.
Безпосередньо до територіальних органів за 2022 рік надійшло та було розглянуто 2 742 звернення або 55% від загальної кількості звернень, що звернулися до Держенергонагляду.
За підсумками розгляду звернень громадян Держенергонагляд надав
3 995 роз’яснень (84%). З решти 738 звернень на користь громадян вирішено питання, порушені у 686, що становить 93 відсотки.
Найбільше звернень заявників розглянуто Управліннями Держенергонагляду у таких областях:
Найменша кількість звернень надійшла від споживачів (замовників) електричної енергії у Рівненській області (13 звернень).
За тематикою найбільше звернень споживачів (замовників) електричної енергії надійшло до Держенергонагляду та його територіальних органів з питань:
Більш детальна інформація щодо тематики розглянутих звернень територіальними органами Держенергонагляду відображена на малюнку нижче.
За результатами розгляду звернень заявників на вимогу Держенергонагляду оператори систем розподілу з метою відновлення прав заявників у 2022 році провели велику кількість робіт.
З початком року, попри продовження інтенсивних ударів росії по енергооб'єктах України, у більшості регіонів спостерігається поліпшення ситуації з електропостачанням. Завдяки заходам контролю на сьогодні графіки погодинних відключень є більш виваженими, збалансованими та справедливими, відповідно, звернень від споживачів стає все менше.
Проте у будь-який момент кожен громадянин може звернутися до Держенерогнагляду із заявою або скаргою з питань електроенергетики, зокрема щодо порядку застосування оператором системи постачання, операторами систем розподілу та електропостачальником заходів з обмеження та/або припинення постачання електричної енергії споживачам тощо.
Для отримання відповіді у терміни, передбачені чинним законодавством, споживачу необхідно надіслати відповідний запит. Для цього потрібно заповнити форму для подання електронних звернень за посиланням: https://sies.gov.ua/ua/forma-dlya-podannya-elektronnih-zvernen-gromadyan-do-derzhavnoyi-inspekciyi-energetichnogo-naglyadu-ukrayini або надіслати лист поштою на адресу: 04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, 11/8 чи на електронну адресу: bureau@sies.gov.ua
Окрім зазначених каналів зв'язку, також можна подати звернення телефоном:
● на «Гарячу лінію» Держенергонагляду +38 (044) 204-79-27;
● до Відділу по роботі із зверненнями громадян та забезпечення доступу до публічної інформації Держенергонагляду +38 (044) 204-79-22;
● на Урядову «гарячу лінію» Кабінету Міністрів України – 1545 (звернення буде передано до Держенергонагляду за належністю).