• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Для надійного функціонування систем розподілу ОСР мають розробляти відповідні плани розвитку, – Держенергонагляд
опубліковано 04 травня 2020 року о 13:47

З метою забезпечення надійного, безпечного та економічно ефективного функціонування систем розподілу, оператори систем розподілу (далі – ОСР) повинні розробити Плани розвитку ОСР електричної енергії (далі – Плани розвитку). Це передбачено Кодексом систем розподілу (далі – Кодекс).

Згідно з вимогами пункту 3.4.1 глави 3.4 розділу III Кодексу План розвитку ОСР розробляється на п’ятирічний період та має щорічно актуалізуватися. Цей процес включає проведення всіх необхідних досліджень і оцінок.

Відповідно до пункту 3.4.4 глави 3.4 розділу ІІІ Кодексу ОСР повинен не пізніше ніж за два місяці до подачі на затвердження Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) направити проєкт Плану розвитку ОСР на розгляд центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, та іншим заінтересованим сторонам для отримання їх коментарів і пропозицій/зауважень та подати його разом з висновком ОСП на затвердження НКРЕКП не пізніше 01 червня року, що передує прогнозному п’ятирічному періоду. 

У зв'язку з вищезазначеним, протягом березня – квітня 2020 року до Держенергонагляду почали надходити проєкти Планів розвитку ОСР на 2021-2025 роки для розгляду та надання коментарів, пропозицій/зауважень щодо пріоритетності технічних рішень розвитку систем розподілу.

Так, Управлінням Держенергонагляду у Дніпропетровській області здійснено розгляд проєкту Плану розвитку ПрАТ «ПЕЕМ «Центральна енергетична компанія» на 2021-2025 роки в частині обґрунтованості заходів з проведення робіт на об’єктах внесених до Плану розвитку.  

План розвитку містить необхідні прогнозні обсяги нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення системи розподілу на наступні 5 років і визначає потребу в майбутніх інвестиціях. Крім того, у ньому прописано виконання відповідних заходів для забезпечення енергоефективності та надійності функціонування системи розподілу з дотриманням установлених показників якості надання послуг з розподілу електричної енергії. Запланований обсяг інвестицій на розвиток даної компанії в п’ятирічний термін складає 765 220 тис грн. (без ПДВ).

«Згідно з проєктом Плану розвитку пропонується провести технічне переоснащення із заміною застарілого устаткування на 4 підстанціях з вищою напругою 150 кВ та на 12 підстанціях з вищою напругою 35 кВ. Також передбачається будівництво нових і реконструкція наявних повітряних та кабельних ліній електропередачі напругою від 0,4 кВ до 35 кВ. Такі дії нададуть змогу ОСР безперебійно постачати електричну енергію споживачам Дніпропетровщини», – заявили в Управлінні.

В результаті розгляду Плану розвитку, у Держенергонагляді відсутні зауваження до Плану розвитку системи розподілу ПрАТ «ПЕЕМ «Центральна енергетична компанія» на 2021-2025 роки, оскільки ОСР було надано всі відповідні обґрунтовані технічні рішення щодо необхідності проведення зазначених робіт.

Крім того, Управлінням було надано рекомендації ОСР щодо дотримання порядку розроблення і подання на затвердження Плану розвитку, а також необхідності проведення процедури відкритих обговорень проєкту Плану розвитку із залученням представників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Зі свого боку, Управління Держенергонагляду у Донецькій області, за зверненнями ОСР, розглянуло проєкти Планів розвитку АТ «ДТЕК Донецькі електромережі», ТОВ «ДТЕК Високовольтні мережі» та ПрАТ «ДТЕК ПЕМ-Енерговугілля» в частині обґрунтованості заходів з проведення робіт на об’єктах внесених до Планів розвитку. 

За результатами розгляду проєкту Плану розвитку одного з підприємств, представниками Управління було встановлено невідповідність щодо оформлення та наявності інформації у Плані розвитку вимогам Кодексу, а саме:

  • відсутні додатки до Плану розвитку, такі як: схема заміщення для розрахунку струмів короткого замикання та величини струму короткого замикання для кожного енерговузла (елемента) електричних мереж; аналіз досліджених режимів з урахуванням існуючого та прогнозного завантаження системи розподілу (порушення вимог підпунктів 3 і 4 пункту 3.3.4 розділу III Кодексу систем розподілу);
  • відсутня схема перспективного розвитку системи розподілу підприємства (порушення вимог пункту 3.2.4 розділу III Кодексу систем розподілу);
  • Планом розвитку не розглядаються заходи щодо забезпечення поступової відмови від використання мереж напругою 6 кВ (в обґрунтованих випадках) та напругою 3х0,23 кВ у своїй системі розподілу. Вищезазначені рівні напруги мають бути замінені на електроустановки вищого рівня напруги на основі результатів досліджень, проведених ОСР під час планування розвитку системи розподілу відповідно до вимог, передбачених Кодексом (пункт 3.2.8 розділу III Кодексу систем розподілу);
  • не узгоджені між собою терміни виконання проєктно-вишукувальних робіт та терміни виконання будівельно-монтажних робіт, що зазначені у таблиці розділу 21 «Перелік та етапи виконання заходів» Плану розвитку стосовно заходу «Реконструкція ТП (РП)» тощо.

Крім того, інспекторами Управління встановлено зауваження щодо технічної обґрунтованості заходів, передбачених проєктом Плану розвитку цього ж підприємства, зокрема:

  • по заходам «Реконструкція ТП (РП)» не надано протоколи вимірювання та випробування, що підтверджують незадовільний технічний стан електрообладнання або відображають динаміку погіршення технічних характеристик обладнання (вимоги СОУ-Н ЕЕ 20.302.2007);
  • в частині обґрунтованості заходів щодо «Реконструкції КЛ» не проведено дослідження стосовно показників надійності (безперервності) електропостачання споживачів для забезпечення відповідності показникам якості послуг, визначеними НКРЕКП (не надана інформація щодо відключень). Це передбачено підпунктом 8 пункту 3.5.2 розділу III Кодексу;
  • в частині обґрунтованості заходів щодо «Технічне переоснащення та монтаж КЛ 0,4 кВ м. Вугледар» не надано дані щодо проведених останніх капітальних та поточних ремонтів (порушення вимог пункту 5.8.6 ПТЕЕСіМ), а також акти огляду кабельних ліній (порушення вимог пункту 12.8.15 ПТЕЕСіМ).

Довідково: 

Наголошуємо, під час формування Планів розвитку ОСР необхідно дотримуватися вимог розділу ІІІ Кодексу та звертати увагу, що відповідно до пункту 3.2.6 глави 3.2 розділу III Кодексу заходи з розвитку систем розподілу мають бути направлені на:

  • удосконалення норм безпеки і показників надійності електропостачання (для окремих населених пунктів, великих об’єктів, регіонів тощо) у системі розподілу;
  • підвищення рівня якості електропостачання (безперервність, якість електричної енергії), удосконалення системи їх моніторингу (зокрема апаратними засобами);
  • зниження технологічних витрат електроенергії на її розподіл в електричних мережах та комерційних втрат електроенергії; 
  • інтеграцію до системи розподілу розподіленої генерації, у тому числі виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії з використанням альтернативних джерел енергії;
  • розробку планів розвитку інфраструктури системи розподілу для забезпечення поточного та прогнозного (у разі збільшення) навантаження (будівництво нових елементів, модернізація існуючих об’єктів, збільшення їх потужності тощо);
  • зменшення впливу на навколишнє природне середовище;
  • інтеграцію «споживачів-виробників» та малих систем розподілу до системи розподілу ОСР;
  • розвиток дистанційно керованих систем розподілу та «інтелектуальних» мереж; 
  • упровадження «інтелектуальних» лічильників; 
  • упровадження «інтелектуальних» лічильників (у точках, де ОСР є стороною, відповідальною за комерційний облік електричної енергії) та автоматизованих систем обліку відповідно до вимог Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 311;
  • підвищення енергоефективності роботи розподільних електромереж шляхом їх реконфігурації, автоматизації та підвищення рівня середньої напруги.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux