З метою забезпечення надійного, безпечного та економічно ефективного функціонування систем розподілу, оператори систем розподілу (далі – ОСР) повинні розробити Плани розвитку ОСР електричної енергії (далі – Плани розвитку). Це передбачено Кодексом систем розподілу (далі – Кодекс).
Згідно з вимогами пункту 3.4.1 глави 3.4 розділу III Кодексу План розвитку ОСР розробляється на п’ятирічний період та має щорічно актуалізуватися. Цей процес включає проведення всіх необхідних досліджень і оцінок.
Відповідно до пункту 3.4.4 глави 3.4 розділу ІІІ Кодексу ОСР повинен не пізніше ніж за два місяці до подачі на затвердження Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) направити проєкт Плану розвитку ОСР на розгляд центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, та іншим заінтересованим сторонам для отримання їх коментарів і пропозицій/зауважень та подати його разом з висновком ОСП на затвердження НКРЕКП не пізніше 01 червня року, що передує прогнозному п’ятирічному періоду.
У зв'язку з вищезазначеним, протягом березня – квітня 2020 року до Держенергонагляду почали надходити проєкти Планів розвитку ОСР на 2021-2025 роки для розгляду та надання коментарів, пропозицій/зауважень щодо пріоритетності технічних рішень розвитку систем розподілу.
Так, Управлінням Держенергонагляду у Дніпропетровській області здійснено розгляд проєкту Плану розвитку ПрАТ «ПЕЕМ «Центральна енергетична компанія» на 2021-2025 роки в частині обґрунтованості заходів з проведення робіт на об’єктах внесених до Плану розвитку.
План розвитку містить необхідні прогнозні обсяги нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення системи розподілу на наступні 5 років і визначає потребу в майбутніх інвестиціях. Крім того, у ньому прописано виконання відповідних заходів для забезпечення енергоефективності та надійності функціонування системи розподілу з дотриманням установлених показників якості надання послуг з розподілу електричної енергії. Запланований обсяг інвестицій на розвиток даної компанії в п’ятирічний термін складає 765 220 тис грн. (без ПДВ).
«Згідно з проєктом Плану розвитку пропонується провести технічне переоснащення із заміною застарілого устаткування на 4 підстанціях з вищою напругою 150 кВ та на 12 підстанціях з вищою напругою 35 кВ. Також передбачається будівництво нових і реконструкція наявних повітряних та кабельних ліній електропередачі напругою від 0,4 кВ до 35 кВ. Такі дії нададуть змогу ОСР безперебійно постачати електричну енергію споживачам Дніпропетровщини», – заявили в Управлінні.
В результаті розгляду Плану розвитку, у Держенергонагляді відсутні зауваження до Плану розвитку системи розподілу ПрАТ «ПЕЕМ «Центральна енергетична компанія» на 2021-2025 роки, оскільки ОСР було надано всі відповідні обґрунтовані технічні рішення щодо необхідності проведення зазначених робіт.
Крім того, Управлінням було надано рекомендації ОСР щодо дотримання порядку розроблення і подання на затвердження Плану розвитку, а також необхідності проведення процедури відкритих обговорень проєкту Плану розвитку із залученням представників місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Зі свого боку, Управління Держенергонагляду у Донецькій області, за зверненнями ОСР, розглянуло проєкти Планів розвитку АТ «ДТЕК Донецькі електромережі», ТОВ «ДТЕК Високовольтні мережі» та ПрАТ «ДТЕК ПЕМ-Енерговугілля» в частині обґрунтованості заходів з проведення робіт на об’єктах внесених до Планів розвитку.
За результатами розгляду проєкту Плану розвитку одного з підприємств, представниками Управління було встановлено невідповідність щодо оформлення та наявності інформації у Плані розвитку вимогам Кодексу, а саме:
Крім того, інспекторами Управління встановлено зауваження щодо технічної обґрунтованості заходів, передбачених проєктом Плану розвитку цього ж підприємства, зокрема:
Довідково:
Наголошуємо, під час формування Планів розвитку ОСР необхідно дотримуватися вимог розділу ІІІ Кодексу та звертати увагу, що відповідно до пункту 3.2.6 глави 3.2 розділу III Кодексу заходи з розвитку систем розподілу мають бути направлені на: