У с. Нересниця Тячівського району Закарпатської області замінено аварійні опори повітряних ліній електропередачі ПЛ-0,4 кВ «Л-1» від трансформаторної підстанції № 328. Про це Держенергонагляду повідомив оператор системи розподілу (далі – ОСР) реагуючи на звернення місцевих жителів до відомства. Наразі технічні заходи, передбачені рекомендаційним листом Держенергонагляду (заміна аварійних опор), виконано у повній мірі, незважаючи на складні погодні умови (значні опади), що ускладнювало роботу спецтехніки.
Крім того, ОСР прийняло рішення про включення до планових ремонтних робіт ПЛ-0,4 кВ «Л-1» від ТП № 328 (на дерев’яних опорах) у план–графік ремонтних робіт на 2021 рік.
Також проведено розгляд звернення громадянина щодо невідповідності вимогам нормативних документів в галузі електроенергетики технічного стану повітряної лінії електропередачі (далі – ПЛ), якою здійснюється постачання електричної енергії до житлового будинку заявника у с. Колодне Тячівського району Закарпатської області.
У ході реагування на звернення було встановлено факт невідповідності технічного стану ПЛ-0,4 кВ «Л-2» від ТП-287 вимогам нормативних документів в галузі електроенергетики, в частині її виконання на дерев’яних опорах. ОСР) направлено рекомендаційний лист стосовно розроблення та виконання технічних заходів з приведення технічного стану електричних мереж, якими передається електроенергія до оселі заявника, у відповідність до вимог нормативних документів у галузі електроенергетики.
Ще за двома зверненнями Управління Держенергонагляду у Закарпатській області направило до ОСР відповідні листи стосовно розроблення та виконання технічних заходів з приведення технічного стану електричних мереж, якими передається електроенергія до осель заявників у с. Липча, Хустського району, с. Грушово, с. Нижня Апша та с. Топчино Тячівського району, до вимог нормативних документів.
Водночас в Одесі демонтовано аварійну опору і приведено електромережі до вимог нормативних документів. Розглядаючи звернення громадян, факт аварійної опори було підтверджено: встановлено порушення щодо вигину залізобетонної стійки, оголення арматури та розтріскування бетону.
Представниками Управління Держенергонагляду у Черкаській області здійснено розгляд звернень 18 суб’єктів господарювання стосовно вимог нормативно-технічних документів у галузях електроенергетики та теплопостачання, а також надано роз’яснення щодо атестації електротехнічних працівників.
У Вінницькій області надано роз’яснення щодо дотримання ОСР вимог нормативних документів у галузі електроенергетики при приєднанні електроустановок заявника у с. Сальниці Немирівського району до електричних мереж ОСР та щодо правомірності виданих ОСР документів КНП «Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня Вінницької обласної ради» стосовно нестандартного приєднання до електричних мереж.
Представниками Держенергонагляду у Вінницькій області розглянуто звернення мешканки с. Безводне Ямпільського району щодо нарахування заборгованості за фактично невикористану електроенергію. За результатами розгляду було рекомендовано ОСР при формуванні обсягів споживання у розрахункових періодах для передачі їх постачальнику використовувати достовірні показники приладів обліку електроенергії. Також заявнику повідомлено про терміни передачі показників лічильника: за 2 календарні дні до кінця місяця по 3-ій календарний день наступного розрахункового періоду в Колцентр ОСР.
Крім того, розглянуто та надано відповідь на звернення громадян щодо приєднання електроустановок до електричних мереж та стосовно якості надання послуг з розподілу електричної енергії. Зі свого боку, Управління Держенергонагляду у Донецькій області розглянуло звернення підприємства (споживача електричної енергії) ОКП «Донецьктеплокомуненерго» щодо припинення електропостачання до його об’єктів у містах Слов’янськ, Краматорськ, Дружківка, Костянтинівка та Святогірськ, у зв’язку з заборгованістю з оплати за спожиту електроенергію перед постачальником електричної енергії.
На адресу ОСР направлено лист, в якому запропоновано з розумінням поставитись до ситуації, в якій опинилося багато споживачів електричної енергії (підприємства та організації) через запровадження карантину. Також зазначено, що на даний час ОКП «Донецьктеплокомуненерго» проводить роботи з підготовки теплового господарства до опалювального періоду 2020 – 2021 років (профілактичні роботи, планові ремонти). Відтак, припинення електропостачання об’єктів споживача може призвести до невиконання чи виконання не у повному обсязі заходів щодо належного проходження опалювального періоду 2020-2021 років.
Споживачу надано роз’яснення щодо положень нормативно-правових актів з питань припинення електропостачання, у тому числі на період дії карантину та обмежувальних заходів, пов’язаних із поширення коронавірусної хвороби та запропоновано повторно звернутися до ОСР для вирішення питання стосовно укладання договору щодо реструктуризації заборгованості у відповідності до вимог діючих нормативно-правових актів.
Також розглянуто звернення мешканки м. Маріуполь щодо постачання електроенергії, параметри якості якої не відповідають вимогам національного стандарту.
За результатами розгляду встановлено, що ОСР порушено вимоги правил та інших нормативно-правових документів щодо технічного стану та організації експлуатації електричних мереж, що можуть мати опосередкований вплив на параметри якості електричної енергії, яка постачається до будинку Заявника, а саме:
ОСР надано рекомендації щодо усунення встановлених невідповідностей. Також надано відповідь на звернення громадянки (м. Краматорськ, Донецька область) щодо обґрунтованості та правильності складання Акта про порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії та порядку визначення обсягів та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення цих Правил. Питання, що порушено у зверненні, не належать до повноважень Держенергонагляду.
Зі свого боку, Управлінням Державної інспекції енергетичного нагляду України у Хмельницькій області проведено аналіз розгляду скарг та звернень жителів багатоквартирних будинків, що користуються послугами централізованого опалення. Основне питання викладене у зверненнях – високі нарахування за спожиту теплову енергію.
За результатами розгляду надано відповіді на звернення та надіслано рекомендаційні листи постачальникам теплової енергії щодо усунення виявлених зауважень в частині питань, що належать до компетенції Держенергонагляду. Зокрема щодо технічного стану теплових мереж до житлових будинків, дотримання постачальником встановлених режимів постачання теплової енергії (температурних графіків) тощо.
Управлінням Державної інспекції енергетичного нагляду України у Харківській області розглянуто звернення громадян щодо:
Усім заявникам було надано відповіді з роз’ясненнями щодо порушених питань.