• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Суб’єкти електроенергетики повинні забезпечити надійне, ефективне та безпечне функціонування енергетичної системи в осінньо-зимовий період, – Держенергонагляд
опубліковано 03 вересня 2019 року о 11:05

Всі суб’єкти електроенергетики (незалежно від форм власності та відомчої належності) повинні своєчасно провести підготовку енергетичного обладнання до роботи в осінньо-зимовий період.

Держенергонагляд здійснює комплекс заходів щодо державного нагляду (контролю) за підготовкою об'єктів електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період (далі – ОЗП).

Це передбачено Положенням про порядок оцінки готовності об’єктів електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період (далі – Положення). Така оцінка проводиться для ТЕС, ГЕС, АЕС (крім ядерної частини), ТЕЦ, теплоцентралей, станцій теплопостачання, котелень, а також для теплових і електричних мереж. Крім того, у документі визначено критерії оцінки та порядок видачі актів готовності до роботи в ОЗП. Такі акти можуть отримати суб’єкти електроенергетики при повній та своєчасній відповідності загальним технічним нормам та правилам. Відповідно до Положення перевірка готовності до роботи в ОЗП усіх об’єктів електроенергетики повинна бути закінчена у термін не пізніше 15 листопада поточного року.

Зважаючи на те, що експлуатація енергетичного обладнання всіх без винятку підприємств, установ та організацій має бути організована у відповідності до вимог чинних нормативних документів, суб’єкти електроенергетики до початку опалювального сезону повинні у повному обсязі виконати наступні технічні норми та правила:

  • виконання графіків планових ремонтів та робіт, що забезпечують надійну експлуатацію устаткування;
  • попередження пошкоджень устаткування, технологічних схем і споруд в умовах низьких температур зовнішнього повітря;
  • виконання вимог вибухопожежобезпеки паливного і кабельного господарств, газомасляних систем турбоустановок, генераторів, синхронних компенсаторів, силових трансформаторів та іншого устаткування;
  • укомплектування всіх робочих місць підготовленим і атестованим персоналом, оснащеним необхідними засобами індивідуального захисту, спецодягом та інструментом, а також інструкціями з експлуатації устаткування, охорони праці відповідно до нормативно-правових актів;
  • укомплектувати обладнання аварійним запасом запасних частин, матеріалів та інструментами;
  • виконання заходів про організацію протиаварійної роботи в електричних мережах і підвищення надійності роботи електричних станцій і мереж, актами розслідування технологічних порушень і приписами щодо усунення недоліків, які впливають на надійність роботи в ОЗП;
  • розробити експлуатаційні режими роботи систем теплопостачання, а також заходи з їх забезпечення;
  • провести налагодження та випробування обладнання теплових установок і мереж;
  • провести промивання зовнішніх та внутрішньобудинкових теплових мереж;
  • провести перевірку технічного стану теплових пунктів, елеваторних вузлів, насосних агрегатів, водопідігрівачів, вузлів обліку теплової енергії, контрольно-вимірювальних пристроїв (КВП) та автоматики;
  • забезпечити гідропневматичну, а у разі необхідності – хімічну промивку внутрішньобудинкових мереж та систем теплоспоживання;
  • забезпечити постачання палива у відповідності до технологічних потреб, створити його нормативний запас;
  • привести схеми зовнішнього електропостачання, як операторами системи розподілу, так і споживачами до режиму роботи, передбаченого проектними рішеннями;
  • перевірити засоби обліку електричної енергії;
  • укласти або внести, за необхідності, зміни до договорів на енергопостачання;
  • скласти акти готовності систем електро- та теплопостачання до опалювального сезону.

Рішення про готовність об’єктів електроенергетики до роботи в ОЗП приймається комісіями, створеними відповідно до розділу 2 Положення, на підставі акту перевірки готовності до роботи в ОЗП (далі – акт готовності) та висновків Держенергонагляду. Висновки складаються у разі виявлення порушень або невиконання вимог Положення. Водночас, разом із висновком, представником інспекції видається припис про усунення виявлених зауважень. Якщо ж суб’єкти електроенергетики не можуть виконати загальні та додаткові умови готовності до роботи в ОЗП, то акт готовності суб’єктам не видається.

Суб’єкти електроенергетики, які не отримали акт готовності в строк до 15 листопада поточного року, продовжують підготовку до роботи в ОЗП і, при виконанні всіх умов у термін не пізніше 15 грудня поточного року, можуть звернутись до Міненерговугілля або Держенергонагляду з обґрунтованим поданням про проведення повторної оцінки (перевірки) готовності до роботи в ОЗП. У такому разі остаточне рішення про видачу акту готовності приймає Міненерговугілля.