Не заважаючи на російську агресію в Україні Держенергонагляд продовжує розгляд звернень стосовно питань енергопостачання. Для цього відомство вживає доступних заходів щодо забезпечення споживачів якісним, безпечним та безперебійним електропостачанням з боку ОСР.
Так, у І півріччі 2022 року Держенергонагляд розглянув 1 211 звернень споживачів (замовників) електричної енергії з питань електроенергетики, з яких 1 079 звернень – від громадян та 132 звернення – від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Із загальної кількості звернень безпосередньо до територіальних органів надійшло та було розглянуто 380 звернень або 31% від загальної кількості звернень.
За підсумками розгляду звернень громадян, Держенергонагляд надав 658 роз’яснень, що становить 61%. З решти 421 звернення на користь громадян вирішено питання, порушені у 393 зверненнях або 93%.
Найбільше звернень заявників розглянуто Управліннями Держенергонагляду у:
• Київській області – 349 звернень;
• Дніпропетровській області – 81 звернення;
• Львівській області – 80 звернень;
• Харківській області – 80 звернень;
• Одеській області – 78 звернень.
Найменша кількість звернень надійшла від споживачів (замовників) електричної енергії у Волинській області – 4 звернення.
За тематикою найбільше звернень надійшло до Держенергонагляду та його територіальних органів з питань:
• невідповідності вимогам нормативно–технічних документів параметрів якості електричної енергії – 420 звернень;
• забезпечення надійного постачання електричної енергії – 301 звернення;
• технічного стану електричних мереж – 100 звернень;
• приєднання електроустановок до мереж ОСР (крім обґрунтованості вимог технічних умов) – 67 звернень;
• обґрунтованості вимог технічних умов – 36 звернень.
За результатами розгляду звернень заявників на вимогу Держенергонагляду оператори систем розподілу з метою відновлення прав заявників у І півріччі 2022 року провели такі роботи:
• замінили 244 дефектні опори повітряних ліній електропередачі напругою 0,4 кВ (далі – ПЛ) та 8 опор ПЛ напругою 10 кВ;
• розчистили від порослі та дерев 33,2 км трас ПЛ–0,4 кВ та 28 км трас ПЛ–10 кВ;
• замінили 4 силових трансформатори на ТП 10(6)/0,4 кВ;
• побудували 1 розвантажувальну підстанцію напругою 10(6)/0,4 кВ;
• виконали ремонт пошкоджених 86 кабельних ліній електропередачі напругою 0,4–10 кВ;
• виконали заміну проводів протяжністю 21 км ПЛ–0,4 кВ перерізом 16 мм2 на проводи більшого перерізу;
• провели регулювання рівня напруги на 50 трансформаторних підстанціях 10(6)/0,4 кВ;
• провели заміну 70 комутаційних апаратів в РУ–0,4 кВ трансформаторних підстанцій 10(6)/0,4 кВ;
• провели заміну 42 відгалужень та/або ділянок ПЛ–0,4 кВ, комутаційних апаратів у побутових споживачів;
• провели розподіл пофазного струму навантаження на 140 ТП 10(6)/0,4 кВ;
• виконали монтаж 142 повторних заземлень ПЛ–0,4 кВ, заземлення ТП та нейтралі трансформаторів відповідно до вимог ПУЕ;
• забезпечили цілісний контакт з'єднань 264 проводів на повітряних відгалуженнях до житлових будинків;
• відновили 95 заявникам надійність електропостачання у відповідності до категорії з надійності.
Під час розгляду звернень споживачів з питань оскарження дій працівників ОСР щодо складення актів про порушення та здійснення за ними розрахунків збитків у 1 випадку були скасовані нарахування збитків за актами про порушення та у 1 випадку здійснено перерахунок збитків зі зменшенням загальної суми на 213 тис. грн.
Нагадаємо, що для розгляду відомством звернення необхідно надіслати відповідний запит до Держенергонагляду для отримання відповіді у терміни, передбачені чинним законодавством. Це можна зробити шляхом заповнення відповідної форми для подання електронних звернень на офіційному вебсайті Держенергонагляду за посиланням: https://sies.gov.ua/ua/forma-dlya-podannya-elektronnih-zvernen-gromadyan-do-derzhavnoyi-inspekciyi-energetichnogo-naglyadu-ukrayini або поштовим листом на адресу : 04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, 11/8.