• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Держенергонаглядом надано роз’яснення щодо якісного та надійного електропостачання
опубліковано 05 листопада 2020 року о 09:27

Державна інспекція енергетичного нагляду України продовжує розгляд звернень громадян і підприємств та надає роз’яснення стосовно вимог нормативно-технічних документів у галузі електроенергетики.

Так, представниками Управління Держенергонагляду у Миколаївській області розглянуто звернення щодо надійності та безперебійності живлення КНП «Березанська центральна районна лікарня» Березанської районної ради (далі – лікарня). В ході опрацювання звернення встановлено, що лікарня отримує електропостачання від КЛ-0,4 кВ з одного джерела живлення. Згідно з договором про надання послуг з розподілу електричної енергії, категорія надійності електропостачання електроприймачів споживача III (третя), що передбачає перерву в електропостачанні на строк не більше 24 год. Відповідно до договору встановлена (дозволена) потужність – 225 кВт. У лікарні є в наявності є дизельна електростанція (далі – ДЕС) потужністю 30 кВт. Згідно з схемою електропостачання 0,4 кВ лікарні, ДЕС підключена не на всю лікарню, а тільки на її частину та не забезпечує усю встановлену потужність.

Електропостачання закладів охорони здоров'я виконується згідно з Правил улаштування електроустановок (далі – ПУЕ) та Державних будівельних норм (ДБН В.2.5-23:2010 й ДБН В.2.2-10:2017). Тому Управління надало технічні рекомендації КНП «Березанської центральної районної лікарні» Березанської районної ради щодо забезпечення підвищення рівня надійності електропостачання електроприймачів у відповідності до вимог нормативно-технічних документів. Крім того, відповідні рекомендації було направлено листом і на адресу АТ «Миколаївобленерго».

Водночас представниками Управлінням Держенергонагляду у Донецькій області опрацьовано звернення мешканця м. Маріуполь щодо неякісного надання послуги електропостачання до його помешкання в частині періодичних відключень електроенергії без попереджень.

За результатами розгляду звернення встановлено, що у період з 18 по 21 жовтня зафіксовано три випадки знеструмлення електричних мереж, що задіяні в електропостачанні помешкання заявника:

  • 18 жовтня – на офіційному вебсайті оператора системи розподілу (далі – ОСР) інформація щодо відключення електропостачання відсутня;
  • 19 жовтня – з 13 год. 25 хв. по 18 год. 32 хв.;
  • 20 жовтня – з 12 год. 56 хв. по 18 год. 00 хв.;
  • 21 жовтня – з 10 год. 02 хв. по 17 год. 32 хв.

Відключення відбувались у зв’язку з проведенням реконструкції КТП-118 відповідно до Інвестиційної програми АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» на 2020 рік, затвердженої постановою НКРЕКП від 06 травня 2020 року № 908. ОСР було порушено вимоги нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних установок і мереж щодо дотримання термінів проведення технічного обслуговування обладнання.

В результаті опрацювання звернення встановлено, що ОСР порушено вимоги:

  • пункту 11.5.6 глави 11.5 розділу XI Кодексу систем розподілу (далі – Кодекс) в частині розміщення на офіційному вебсайті інформації щодо планових перерв в електропостачанні із зазначенням населених пунктів і вулиць та/або об’єктів, які буде відключено, причини перерви, дати та часу початку перерви (з точністю до години) та її орієнтовної тривалості;
  • підпункту 6 пункту 5.1.3 глави 5.1 розділу V Правил роздрібного ринку електричної енергії в частині права Споживача електричної енергії отримувати якісні послуги з розподілу (передачі), постачання та комерційного обліку електричної енергії.

Зі свого боку, Управлінням Держенергонагляду у Луганській області розглянуто звернення мешканця м. Лисичанськ щодо неякісного надання послуг електропостачання, технічного стану електричних мереж та обладнання. За результатами розгляду, заявнику було надано роз’яснення відповідно до вимог нормативно-правових актів.

Також Управлінням опрацьовано звернення мешканки с. Райгородка Новоайдарського району щодо необхідності обрізки гілок дерева, які загрожують падінням на ввід у будівлю. Так, 27 жовтня Управлінням  Держенергонагляду у Луганській області було ініційовано спільний з представниками Щастинського РЕМ ТОВ «Луганське ЕО» розгляд звернення з виїздом на місце. В результаті – проведено обрізку гілок дерев, що загрожували падінням на ввід у будинок, а заявниці направлено відповідь на звернення.

Крім того, минулого тижня у м. Вінниця відбулося засідання комісії ІКЦ АТ «Вінницяобленерго», в якій взяв участь представник Управління Держенергонагляду у Вінницькій області. В ході засідання було розглянуто звернення ТОВ «Вінницязерносервіс» щодо укладення договору про надання послуг з розподілу електричної енергії. Під час засідання було заслухано усіх членів комісії та представників ТОВ «Вінницязерносервіс» і розглянуто наявні документи. У підсумку опрацювання звернення, комісією ІКЦ АТ «Вінницяобленерго» було вирішено, що необхідно звернутись до НКРЕКП із запитом щодо відшкодування ОСР втрат, які виникають під час транспортування електричної енергії субспоживачам, за умови встановлення розрахункового лічильника на високій стороні трансформатора.

Разом з тим, завершено розгляд звернень жительки с. Якушенці Вінницького району та мешканки м. Вінниця щодо якості послуг з розподілу електричної енергії. За результатами розгляду звернень було встановлено, що відповідно до положень ПУЕ, переривання електропостачання не перевищувало однієї доби, а параметри якості електричної енергії, яка постачається до житлових будинків заявниць, відповідають вимогам Кодексу систем розподілу.

З метою недопущення у подальшому виникнення частих аварійних відключень на ділянках ПЛ-10 кВ заявниць, АТ «Вінницяобленерго» було запропоновано провести позачерговий огляд та технічне обслуговування зазначених ПЛ-10 кВ. За необхідністю – розробити заходи щодо усунення виявлених порушень та забезпечити своєчасне виконання регламентних робіт, передбачених діючими нормативними документами з технічної експлуатації електричних мереж.

Водночас представниками Управління Держенергонагляду у Рівненській області здійснено розгляд звернення мешканця смт Зарічне Зарічненського району щодо перевірки факту донарахування ТОВ «РОЕК» 6 201 кВт електроенергії у 2020 році, з’ясування обставин і результатів проведення експертизи лічильника громадянина та здійснення перерахунку нарахованої йому електроенергії внаслідок неправильної роботи лічильника. Для об’єктивного опрацювання звернення, Управлінням було направлено лист оператору системи розподілу ПрАТ «Рівнеобленерго» (далі – ОСР) з проханням підготувати необхідну для розгляду звернення інформацію та розглянути її на комісії Інформаційно-консультаційного центру (далі – ІКЦ) при ОСР.

Так, 15 жовтня 2020 року відбулось засідання комісії ІКЦ. У ній взяли участь начальник Управління Держенергонагляду у Рівненській області, представники НКРЕКП та ОСР. Під час зустрічі було розглянуто порушені заявником у зверненні питання та встановлено наступне. Експертиза приладів обліку електричної енергії у побутових споживачів має здійснюватись відповідно до вимог пунктів 6.5.18 – 6.5.27 глави 6.5 розділу VI Кодексу систем розподілу та Положення про проведення експертизи приладів обліку електричної енергії у побутових споживачів (далі – Положення).

Експертиза лічильника у цьому випадку здійснювалась з причини сумніву споживача (за його заявою) у правильності його роботи (відповідно до підпункту 1.3.4 пункту 1.3 глави 1 Положення). Заяву громадянина було зареєстровано у журналі реєстрації лічильників, що підлягають експертизі Зарічненського РЕМ, після отримання рахунку для здійснення оплати за експертизу лічильника та здійснення самої оплати. Після чого, представниками ОСР було знято лічильник у будинку заявника, опломбовано та відправлено на експертизу. У наданому ОСР Акті-повідомленні є підпис громадянина у графі, що він згоден з проведенням експертизи без його участі.

Протягом 20 днів (відповідно до Положення) комісією у складі представників ОСР та ДП «Рівнестандартметрологія» здійснено експертизу лічильника з оформленням відповідного Акту. За результатами проведеної експертизи лічильника, прилад визнано придатним для подальшої експлуатації.

Згідно з пунктом 4.1 глави 4 Положення, у разі незгоди споживача з висновками комісії, він має право вирішити спірні питання в установленому законодавством порядку. Відтак, перевірений лічильник повинен бути опломбований відповідно до пункту 2.3 глави 2 Положення і зберігатись у ОСР до кінцевого вирішення спірних питань. Так як заявник погодився проводити експертизу без його участі – лічильник після експертизи не було опломбовано. Інформацію про висновок експертизи громадянин отримав через смс-повідомлення від Зарічненського РЕМ.  Акт за результатами проведеної експертизи ОСР йому не надсилав. Відповідно до пункту 2.9 глави 2 Положення, Акт експертизи повинен складатись у трьох примірниках, а саме: для споживача, ОСР та ДП «Рівнестандартметрологія».

За результатами розгляду звернення комісія ІКЦ вирішила:

  • визнати дії ОСР щодо процедури проведення експертизи приладу обліку електричної енергії заявника такими, що відповідають Кодексу. Висновок проведеної експертизи підтвердив достовірність показника лічильника споживача, знятого 29 липня 2020 року працівниками ОСР;
  • рекомендувати ПрАТ «Рівнеобленерго» надіслати споживачу примірник Акту експертизи (на виконання вимог Положення). У разі необхідності проведення повторної експертизи приладу, споживач може звернутися до ОСР для забезпечення такої можливості;
  • зобов’язати ОСР дотримуватись норм чинного законодавства, а споживача – договору про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у частині щомісячного зняття показників приладу обліку та передачі даних до ОСР.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux