Держенергонагляд продовжує вживати заходи щодо забезпечення споживачів якісним, безпечним та безперебійним електропостачанням з боку операторів системи розподілу (далі – ОСР).
Так, представниками Управління Держенергонагляду у Закарпатській області розглянуто звернення депутата Хустської районної ради щодо невідповідності вимогам нормативних документів у галузі електроенергетики технічного стану лінії електропередачі по вул. Вайди у с. Липча Хустського району.
Розподіл електроенергії до споживачів електричної енергії у селі здійснюється електричними мережами, що перебувають на балансі та технічному обслуговуванні ОСР ПрАТ «Закарпаттяобленерго».
Відповідно до вимог ГКД 34.20.507-2003 «Технічна експлуатація електричних станцій і мереж. Правила», затвердженого наказом Мінпаливенерго України від 13.06.2003 року № 296 (у редакції наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 21.06.2019 року № 271), ОСР зобов’язаний забезпечувати технічно справний та безпечний стан електричних мереж, а також надійне і якісне постачання електричної енергії споживачам згідно з умовами ліцензії і договорів.
Під час опрацювання звернення було встановлено, що факти, наведені у зверненні, підтвердились. На підставі цього, Управлінням направлено до ОСР лист стосовно розроблення та виконання технічних заходів щодо приведення стану електричних мереж по вул. Вайди відповідно до вимог нормативних документів із повідомленням Управління про їх виконання.
Водночас інспекторами Управління опрацьовано звернення мешканки с. Добрянське Тячівського району щодо обґрунтованості вимог Технічних умов стандартного приєднання, які є додатком № 1 до Договору про приєднання до електричних мереж (далі – Договір). Договір укладено з ОСР на електроустановку об’єкта (технічне переоснащення), розташованого на вул. А. Свиди у с. Оноківці Ужгородського району.
Ознайомившись з вимогами, викладеними у розділі І Технічних умов, встановлено, що підпункт 1 пункту 1.1 розділу І Технічних умов містить наступну вимогу – на власній території встановити розподільчий щит 0,38 (0,22) кВ (клемний ящик), від якого прокласти ЛЕП-0,38 (0,22) кВ до комутаційного пристрою на межі балансової належності електроустановки.
Відповідно до пункту 5.4.7 Кодексу комерційного обліку електричної енергії (далі – ККОЕЕ), під час надання технічних умов на приєднання, технічних рекомендацій, а також погодження технічного завдання – забороняється висувати замовникам додаткові вимоги чи умови або вимагати інші документи щодо організації комерційного обліку електричної енергії, не передбачені цим Кодексом. Враховуючи вищенаведене, вимоги підпункт 1 пункту 1.1 розділу І Технічних умов є необґрунтованими.
Згідно з пунктом 2.3.7 Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), у разі необхідності, заміна або реконструкція вузла обліку здійснюється за рахунок ініціатора такої заміни або реконструкції у порядку, встановленому ККОЕЕ. Крім того, відповідальність за збереження і цілісність засобів комерційного обліку електроенергії (ЗКО), пломб та індикаторів на ЗКО, установлених на електроустановках оператора мережі, зокрема на опорах ліній електропередачі, покладається на ОСР (пункт 5.5.5 ККОЕЕ).
Тому заявниця має право звернутися до ОСР із заявою в довільній формі з вимогою виключення технічних заходів, що зазначаються, як необґрунтовані.
Зі свого боку, на Тернопільщині 25 листопада цього року відбулось засідання комісії Інформаційно-консультаційного центру ВАТ «Тернопільобленерго», у якій взяв участь представник Управління Держенергонагляду у Тернопільській області. Під час зустрічі було розглянуто звернення голови гаражного кооперативу у м. Тернопіль щодо неправомірних, на його думку, дій Тернопільського міського РЕМ, яким проведено нарахування за несанкціоноване втручання в роботу розрахункового приладу обліку.
В результаті опрацювання звернення комісією було з’ясовано, що у вересні поточного року представниками ВАТ «Тернопільобленерго» проведено огляд розрахункового приладу обліку електричної енергії гаражного кооперативу. Під час моніторингу працівниками ОСР висунуто припущення, що корпус приладу обліку електроенергії пошкоджено, тому лічильник було направлено на експертизу ВАТ «Тернопільобленерго». В ході проведення експертизи виявлено факт стороннього втручання у лічильний механізм приладу обліку. В результаті лічильник було направлено на експертизу до Тернопільського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України (далі – Центр). За результатами експертизи було встановлено, що під час направлення лічильника до Центру, представниками ОСР здійснено несанкціонований доступ до лічильника (перепломбування).
Згідно з пунктом 8.4.4 ПРРЕЕ, для забезпечення проведення експертизи, ОСР має зняти, упакувати, опломбувати та направити на експертизу пломби та/або засоби вимірювальної техніки, а також інші технічні засоби, якими здійснювалося втручання в роботу засобів вимірювальної техніки (за наявності). Якщо ОСР до моменту передачі засобів вимірювальної техніки, індикаторів та/або пломб на експертизу було пошкоджено упаковку та/або пломби, встановлені на ній, положення цієї глави не застосовуються.
Виходячи з цього, комісією рекомендовано Тернопільському міському РЕМ ВАТ «Тернопільобленерго» дотримуватись вимог пункту 8.4.4 ПРРЕЕ і не проводити нарахування відповідно до складеного Акту.
Водночас Управлінням Держенергонагляду у Донецькій області опрацьовано звернення мешканця м. Краматорськ щодо неякісного надання послуги з електропостачання до його помешкання.
В результаті розгляду звернення, інспекторами Управління виявлено невідповідності технічного стану обладнання електричних мереж, що можуть мати опосередкований вплив на параметри якості електричної енергії, яка постачається до житлового будинку, а саме:
У підсумку, Управлінням рекомендовано ОСР розробити заходи щодо усунення порушень технічного стану та організації експлуатації електрообладнання й електромереж, а також дотримуватися вимог нормативних документів у галузі електроенергетики.