Держенергонагляд продовжує вживати заходів щодо забезпечення споживачів якісним, безпечним та безперебійним електропостачанням з боку операторів системи розподілу (далі – ОСР).
Для прикладу, представниками Управління Держенергонагляду у Донецькій області здійснено розгляд звернення громадянина (м. Маріуполь) щодо постачання електричної енергії до його будинку, параметри якості якої не відповідають вимогам державного стандарту ДСТУ EN 50160:2014 (далі – ДСТУ).
Так, 15 квітня 2021 року працівниками Маріупольського РЕМ АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» (у присутності представника Управління) було виконано вимірювання рівня напруги та навантаження на автоматичному вимикачі з приєднання «Л-2» ПЛ 0,4 кВ від КТП-1002, від якого заживлено житловий будинок заявника. Рівень напруги у точці вимірювання склав 230-232 В, що відповідає вимогам ДСТУ.
Водночас за результатами розгляду звернення інспектором Управління було встановлено, що технічний стан обладнання та організація експлуатації електричних мережах не відповідають вимогам нормативно-правових актів, норм і правил у галузі електроенергетики, а саме:
В результаті розгляду звернення Управлінням рекомендовано АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» розробити і виконати заходи щодо усунення порушень технічного стану та організації експлуатації електрообладнання КТП-1002, ПЛ 0,4 кВ від КТП-1002. Крім того, у подальшому дотримуватися вимог правил та інших нормативно-правових актів і нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних мереж, технічного стану електричних установок і мереж.
Також Управлінням Держенергонагляду у Донецькій області розглянуто звернення громадянки (смт Черкаське Краматорського району) щодо припинення електропостачання до її помешкання.
Під час розгляду звернення представниками Управління встановлено, що заявниці було припинено електропостачання ще 28.02.2017 через заборгованість за спожиту електроенергію (за інформацією, наданою ОСР). 06.10.2020, відповідно до Завдання на відключення № 176, персоналом Слов’янського РЕМ АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» було проведено перевірку відключеного стану помешкання заявниці та встановлено факт самовільного підключення струмоприймачів споживача до електромереж ОСР. Керуючись вимогами пункту 7.6. розділу VII Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), ОСР було повторно виконано повне припинення електроживлення помешкання громадянки. Проте Акт про порушення вимог ПРРЕЕ щодо самовільного підключення струмоприймачів споживача до електромереж ОСР не було оформлено. Повідомлення про відключення та Акт про порушення електропостачальнику не було надано.
31.03.2021 заявниця сплатила заборгованість за спожиту електричну енергію у сумі 327,80 грн.
На момент розгляду звернення ОСР не було відновлено електропостачання до помешкання громадянки. Крім того, Слов’янським РЕМ АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» порушено вимоги нормативних документів, зокрема:
За результатами розгляду звернення Управлінням направлено на адресу АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» лист з рекомендацією дотримуватись встановленого нормативними документами порядку під час здійснення заходів з обмеження та/або припинення постачання електричної енергії.
Також заявниці повідомлено, що при АТ «ДТЕК Донецькі електромережі» діє Інформаційно-консультаційний центр, до якого споживач може звернутись для отримання відповідних роз’яснень та вирішення питань по суті.