У січні минулого року Держенергонагляд розглянув 429 звернень споживачів (замовників) електричної енергії, а у січні 2023 року – 5 987 звернень, що майже у 14 разів більше у порівнянні з попереднім роком.
Таке зростання кількості скарг пов’язане з початком застосування графіків стабілізаційних та аварійних відключень після масованих ракетних ударів рф по енергетичній системі України. Споживачі електроенергії почали звертатися до органів влади, зокрема, і до Держенергонагляду, стосовно справедливої і рівномірної черговості розподілу використання доступної електроенергії між споживачами та подібних питань.
Держенергонагляд детально розглядає кожне звернення. Так, за результатами розгляду скарг інспекцією надано 5 362 роз’яснення. На користь громадян вирішено питання, порушені у 546 зверненнях.
Найбільше звернень заявників розглянуто територіальними органами Держенергонагляду у таких областях та в м. Києві:
За тематикою найбільше звернень споживачів (замовників) електричної енергії надійшло з питань дотримання ОСР порядку застосування заходів з обмеження та/або припинення постачання електричної енергії споживачам, а саме 4 634 звернення, що становить 77% від усіх звернень за січень.
Також велика кількість звернень стосувалася питань:
За результатами розгляду звернень заявників на вимогу Держенергонагляду оператори систем розподілу з метою відновлення прав заявників у січні 2023 року провели наступні роботи: