У 2021 році Держенергонаглядом розглянуто 4 144 звернення споживачів (замовників) електричної енергії з питань електроенергетики, з них 3 506 звернень від громадян та 638 звернень від юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців.
Безпосередньо до територіальних органів надійшло та було розглянуто
1 510 звернень або 36% від загальної кількості звернень споживачів (замовників) електричної енергії, що звернулись до Держенергонагляду.
За підсумками розгляду звернень громадян, Держенергонагляд надав 1 766 (50%). З решти 1 740 звернень на користь громадян вирішено питання, порушені у 1 631 зверненні, що складає майже 94%.
Найбільше звернень заявників розглянуто Управліннями Держенергонагляду у таких областях: Київській – 976 звернень, Львівській – 427 звернень, Одеській – 296 звернень, м. Києві – 270 звернень, Дніпропетровській – 261 звернення, Запорізькій – 222 звернення, Полтавській – 213 звернень. Найменша кількість звернень надійшла від споживачів (замовників) електричної енергії у Волинській області (11 звернень).
За тематикою найбільше звернень споживачів (замовників) електричної енергії надійшло до Держенергонагляду та його територіальних органів з питань:
- невідповідності вимогам нормативно-технічних документів параметрів якості електричної енергії – 1 114 звернень;
- незабезпечення надійного та/або безпечного постачання електричної енергії – 659 звернень;
- технічного стану електричних мереж – 505 звернень;
- приєднання електроустановок до мереж оператори систем розподілу (далі – ОСР) (крім обґрунтованості вимог технічних умов) – 422 звернення;
- дотримання ОСР порядку застосування заходів з обмеження та/або припинення постачання електричної енергії в частині розрахунків за спожиту електроенергію – 145 звернень тощо.
За результатами розгляду звернень на вимогу Держенергонагляду за 2021 рік ОСР з метою відновлення прав споживачів провели наступні роботи:
- замінили 611 дефектних опор повітряних ліній електропередачі (далі – ПЛ) напругою 0,4 кВ та 27 опор ПЛ напругою 10 кВ;
- замінили 34 силових трансформатора на ТП 10(6)/0,4 кВ;
- розчистили від порослі й дерев 227 км трас ПЛ-0,4 кВ та 77 км трас ПЛ-10 кВ;
- побудували 12 розвантажувальних підстанцій напругою 10(6)/0,4 кВ;
- виконали ремонт 301 пошкодженої кабельної лінії електропередачі напругою 0,4-10 кВ;
- виконали заміну проводів протяжністю 84 км ПЛ-0,4 кВ перерізом 16 мм2 на проводи більшого перерізу;
- виконали монтаж 1 010 повторних заземлень ПЛ-0,4 кВ, заземлення ТП та нейтралі трансформаторів відповідно до вимог Правила улаштування електроустановок;
- провели регулювання рівня напруги на 178 трансформаторних підстанціях 10(6)/0,4 кВ;
- провели заміну 280 комутаційних апаратів в РУ-0,4 кВ трансформаторних підстанцій 10(6)/0,4 кВ;
- провели заміну 312 відгалужень та/або ділянок ПЛ-0,4 кВ, комутаційних і захисних апаратів у побутових споживачів;
- провели розподіл пофазного струму навантаження на 315 ТП 10(6)/0,4 кВ;
- забезпечили цілісний контакт з'єднань 863 проводів на повітряних відгалуженнях до житлових будинків;
- відновили електропостачання 189 заявникам;
- відновили надійність електропостачання 317 заявникам у відповідності до категорії з надійності.
Під час розгляду звернень споживачів з питань оскарження дій працівників ОСР щодо складення актів про порушення та здійснення за ними розрахунків збитків у 18 випадках було скасовано нарахування збитків за актами про порушення. В 11 випадках здійснено перерахунок збитків зі зменшенням загальної суми на 2 148 тис. грн.