Аналітичний звіт щодо розгляду Держенергонаглядом звернень і запитів з питань теплопостачання за I квартал 2025 року

Протягом I кварталу 2025 року Департаментом державного нагляду у галузі теплопостачання та на ринку природного газу, іншими самостійними структурними підрозділами апарату Держенергонагляду та його територіальними органами розглянуто 41 звернення і запит з питань теплопостачання, з них:

  • 1 запит на публічну інформацію;
  • 36 звернень від фізичних осіб (громадян);
  • 4 звернення від юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців (адвокатські запити, від ОСББ, правоохоронних органів, органів виконавчої влади та інших юридичних осіб).

Усі відповіді надано у визначені законодавством терміни.

Водночас розгляд звернень і запитів вирішено на користь:

  • заявника – 2;
  • теплопостачальної організації – 0;
  • надано роз’яснення або інформацію по 39 зверненнях і запитах.

Питання, порушені у зверненнях та запитах з питань теплопостачання, що надходять до Держенергонагляду, досить різні за тематикою, але їх можна розподілити за декількома основними напрямами.

По-перше, питання, що належать до повноважень Держенергонагляду:

  • незадовільний технічний стан теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання;
  • незадовільний стан організації експлуатації, випробування та ремонту тощо;
  • недотримання режимів теплопостачання (опалення, гарячого водопостачання) з боку теплопостачальної організації;
  • відсутність тепла або недотримання режимів теплопостачання через екстрені, стабілізаційні або аварійні відключення електроенергії (застосування ГПВ, ГАВ, СГАВ) внаслідок військової агресії російської федерації проти України та завдані численні пошкодження енергетичної інфраструктури.

По-друге, питання, що не стосуються діяльності Держенергонагляду в частині організації та здійснення державної політики у сфері нагляду (контролю) у сфері теплопостачання і не належать до компетенції та повноважень Держенергонагляду, зокрема:

  • питання надання житлово-комунальних послуг (розрахунки за послуги з ЦО та ГВП, надання пільг, щодо роботи приладів обліку теплової енергії, застосування тарифів, договірні відносини фізичних осіб з виконавцями послуг тощо);
  • інші питання (щодо договірних відносин юридичних осіб, функціонування систем автономного теплопостачання (САТ - власні джерела), ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання, формування тарифів на тепло, гарячу воду тощо).

Отже, за тематикою питань звернення і запити з питань теплопостачання, що надійшли до Держенергонагляду упродовж I кварталу 2025 року, стосувались:

  • незадовільного технічного стану теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання (1 звернення);
  • незадовільного стану організації експлуатації, випробування та ремонту тощо (1 звернення);
  • недотримання режимів теплопостачання (6 звернень);
  • відсутність тепла або недотримання режимів теплопостачання через екстрені, стабілізаційні або аварійні відключення електроенергії (4 звернення).
  • питань надання житлово-комунальних послуг (25 звернень);
  • інших питань (4 звернення).

Переважна кількість звернень і запитів надійшла від мешканців м. Києва – 9, Дніпропетровської області – 8, Чернігівської області – 4, Херсонської та Черкаської областей – по 3.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux