Упродовж січня – вересня 2025 року до Держенергонагляду надійшло майже 2,8 тисячі звернень з питань електроенергетики.
Найактивніше зверталися споживачі з Харківської (460), Київської (453) та Дніпропетровської (401) областей.
Найчастіше звернення стосувалися технічного стану електромереж, якості та надійності електропостачання, дотримання операторами систем розподілу (ОСР) порядку застосування обмежень чи припинення електропостачання споживачам, приєднання електроустановок до мереж ОСР (крім обґрунтованості вимог технічних умов).
Кожне звернення отримує ретельну увагу від Держенергонагляду, оскільки своєчасне реагування є основою для забезпечення стабільності енергопостачання. Опрацювання дозволяє не лише вирішувати індивідуальні випадки, але й виявляти потенційні ризики, контролювати дотримання стандартів якості та безпеки. Це сприяє загальному підвищенню ефективності енергетичного сектору.
За 9 місяців поточного року на вимогу Держенергонагляду ОСР виконали низку заходів з підвищення надійності електропостачання, що дозволило уникнути аварійних ситуацій і негативних наслідків для споживачів, зокрема:
Крім того, за підсумками розгляду окремих звернень споживачам надавалися детальні роз'яснення, що сприяло кращому розумінню процедур та прав.
Довідково.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», заборонено проведення позапланових перевірок за зверненнями споживачів. У зв’язку з цим Держенергонагляд надає ОСР рекомендації щодо розв'язання проблем, виявлених за результатами розгляду звернень.
Усі звернення, що надходять на телефонну «гарячу лінію», електронною поштою, шляхом заповнення онлайн форми чи листуванням на юридичну адресу, реєструються і розглядаються за однаковою процедурою, передбаченою чинним законодавством.
Реєстрація та опрацювання звернень здійснюється виключно в межах чинного законодавства за затвердженими каналами зв’язку, зокрема:
