За 10 місяців до Держенергонагляду надійшло понад 3,6 тисячі звернень споживачів

опубліковано 14 листопада 2025 року о 09:07

Протягом січня – жовтня 2025 року до Держенергонагляду надійшло 3 650 звернень громадян з питань електроенергетики. Лише у жовтні їх кількість становила 868.

Найчастіше споживачі порушували питання дотримання операторами систем розподілу (ОСР) порядку застосування обмежень чи припинення електропостачання, приєднання електроустановок до мереж, якості та надійності електропостачання, а також технічного стану електромереж. Найактивніше зверталися мешканці Харківської, Київської та Дніпропетровської областей.

Робота зі зверненнями громадян – один із ключових напрямів діяльності Держенергонагляду. Кожне звернення є не лише можливістю розв'язати конкретну проблему, а й важливим індикатором стану енергетичної системи. Своєчасне реагування дозволяє виявляти системні недоліки, контролювати дотримання стандартів якості та запобігати аварійним ситуаціям.

За результатами розгляду звернень на вимогу Держенергонагляду оператори систем розподілу вжили низку заходів для підвищення надійності електропостачання. Зокрема, відремонтували 119 пошкоджених ліній електропередачі, замінили 108 дефектних опор, розчистили понад 86 км трас від порослі та дерев, а також оновили понад 17 км кабельних і повітряних ліній.

Крім того, за підсумками розгляду окремих звернень споживачам надавалися роз’яснення щодо процедур та їхніх прав.

Кожне звернення отримує ретельну увагу від Держенергонагляду, адже ефективна взаємодія зі споживачами є запорукою стабільного функціонування енергосистеми та підвищення безпеки електропостачання по всій країні.

Довідково.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», заборонено проведення позапланових перевірок за зверненнями споживачів. У зв’язку з цим Держенергонагляд надає ОСР рекомендації щодо розв'язання проблем, виявлених за результатами розгляду звернень.

Усі звернення, що надходять на телефонну «гарячу лінію», електронною поштою, шляхом заповнення онлайн форми чи листуванням на юридичну адресу, реєструються і розглядаються за однаковою процедурою, передбаченою чинним законодавством.

Реєстрація та опрацювання звернень здійснюється виключно в межах чинного законодавства за затвердженими каналами зв’язку, зокрема:

  • телефонна «гаряча лінія» +38 (073) 957-20-27, яка працює відповідно до графіка (https://sies.gov.ua/zvernennya-gromadyan/grafik-provedennya-telefonnoyi-garyachoyi-liniyi-u-derzhenergonaglyadi). Варто зазначити, що у момент, коли відбувається приймання дзвінка представником Держенергонагляду від заявника, інші додзвонювачі залишаються в очікуванні та можуть чути серед іншого довгий гудок виклику, що не є свідченням того, що лінія не працює;
  • електронна пошта zvg@sies.gov.ua для звернень та скарг громадян;
  • форма для електронного звернення https://sies.gov.ua/forma-dlya-podannya-elektronnih-zvernen-gromadyan-do-derzhavnoyi-inspekciyi-energetichnogo-naglyadu-ukrayini;
  • юридична адреса: 04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, 11/8.
  • Про реєстрацію, стан розгляду звернення/скарги можна дізнатися у Відділі по роботі із зверненнями громадян та забезпечення доступу до публічної інформації Держенергонагляду за телефоном +38 (073) 957-20-28 у робочі дні з 8:00 до 17:00, у п’ятницю – до 15:45.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux