Протягом січня – жовтня 2025 року до Держенергонагляду надійшло 3 650 звернень громадян з питань електроенергетики. Лише у жовтні їх кількість становила 868.
Найчастіше споживачі порушували питання дотримання операторами систем розподілу (ОСР) порядку застосування обмежень чи припинення електропостачання, приєднання електроустановок до мереж, якості та надійності електропостачання, а також технічного стану електромереж. Найактивніше зверталися мешканці Харківської, Київської та Дніпропетровської областей.
Робота зі зверненнями громадян – один із ключових напрямів діяльності Держенергонагляду. Кожне звернення є не лише можливістю розв'язати конкретну проблему, а й важливим індикатором стану енергетичної системи. Своєчасне реагування дозволяє виявляти системні недоліки, контролювати дотримання стандартів якості та запобігати аварійним ситуаціям.
За результатами розгляду звернень на вимогу Держенергонагляду оператори систем розподілу вжили низку заходів для підвищення надійності електропостачання. Зокрема, відремонтували 119 пошкоджених ліній електропередачі, замінили 108 дефектних опор, розчистили понад 86 км трас від порослі та дерев, а також оновили понад 17 км кабельних і повітряних ліній.
Крім того, за підсумками розгляду окремих звернень споживачам надавалися роз’яснення щодо процедур та їхніх прав.
Кожне звернення отримує ретельну увагу від Держенергонагляду, адже ефективна взаємодія зі споживачами є запорукою стабільного функціонування енергосистеми та підвищення безпеки електропостачання по всій країні.
Довідково.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», заборонено проведення позапланових перевірок за зверненнями споживачів. У зв’язку з цим Держенергонагляд надає ОСР рекомендації щодо розв'язання проблем, виявлених за результатами розгляду звернень.
Усі звернення, що надходять на телефонну «гарячу лінію», електронною поштою, шляхом заповнення онлайн форми чи листуванням на юридичну адресу, реєструються і розглядаються за однаковою процедурою, передбаченою чинним законодавством.
Реєстрація та опрацювання звернень здійснюється виключно в межах чинного законодавства за затвердженими каналами зв’язку, зокрема: