Працівниками Держенергонагляду за 10 місяців 2021 року опрацьовано 3 341 звернення споживачів (замовників) електричної енергії з питань електроенергетики. З них 2 805 звернень від громадян та 536 звернень від юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців.
За підсумками розгляду звернень громадян Держенергонагляд надав 1 433 роз’яснення (51%). З решти 1 372 звернень на користь громадян вирішено питання, порушені у 1 285 зверненнях (94%).
Безпосередньо територіальними органами Держенергонагляду було розглянуто 1 165 звернень або 35% від загальної кількості.
Найбільшу кількість звернень заявників розглянуто Управліннями Держенергонагляду у Київській області – 811 звернень, Львівській області – 286 звернень, Одеській області – 247 звернень, місті Києві – 238 звернень, Дніпропетровській області – 206 звернень. Найменше звернень надійшло від споживачів (замовників) електричної енергії у Волинській області – 6 звернень.
За тематикою найбільше звернень стосувалися:
- невідповідності вимогам нормативно-технічних документів параметрів якості електричної енергії – 861 звернення;
- незабезпечення надійного та/або безпечного постачання електричної енергії – 475 звернень;
- технічного стану електричних мереж – 427 звернення;
- приєднання електроустановок до мереж оператора системи розподілу (далі – ОСР) (крім обґрунтованості вимог технічних умов) – 368 звернень;
- дотримання ОСР порядку застосування заходів з обмеження та/або припинення постачання електричної енергії в частині розрахунків за спожиту електроенергію – 132 звернення.
За результатами розгляду звернень заявників (на вимогу Держенергонагляду) ОСР з метою відновлення прав заявників провели наступні роботи:
- замінили 384 дефектні опори повітряних ліній електропередачі напругою 0,4 кВ (далі – ПЛ) та 8 опор ПЛ напругою 10 кВ;
- розчистили від порослі та дерев 202,1 км трас ПЛ-0,4 кВ та 66 км трас ПЛ-10 кВ;
- замінили 28 силових трансформаторів на ТП 10(6)/0,4 кВ;
- побудували 11 розвантажувальних підстанцій напругою 10(6)/0,4 кВ;
- виконали ремонт 221 пошкодженої кабельної лінії електропередачі напругою 0,4-10 кВ;
- виконали заміну проводів протяжністю 57 км ПЛ напругою 0,4 кВ перерізом 16 мм2 на проводи більшого перерізу;
- провели регулювання рівня напруги на 143 трансформаторних підстанціях 10(6)/0,4 кВ;
- провели заміну 194 комутаційних апаратів у РУ-0,4 кВ трансформаторних підстанцій 10(6)/0,4 кВ;
- провели заміну 295 відгалужень та/або ділянок ПЛ-0,4 кВ, комутаційних і захисних апаратів у побутових споживачів;
- провели розподіл пофазного струму навантаження на 264 ТП 10(6)/0,4 кВ;
- виконали монтаж 782 повторних заземлень ПЛ-0,4 кВ, заземлення ТП та нейтралі трансформаторів відповідно до вимог правил улаштування електроустановок (ПУЕ);
- забезпечили цілісний контакт з'єднань 638 проводів на повітряних відгалуженнях до житлових будинків;
- відновили електропостачання 167 заявникам;
- відновили надійність електропостачання у відповідності до категорії з надійності 284 заявникам.
Під час розгляду звернень споживачів з питань оскарження дій працівників ОСР щодо складення актів про порушення та здійснення за ними розрахунків збитків у 15 випадках було скасовано нарахування збитків за актами про порушення, а в 9 випадках здійснено перерахунок збитків зі зменшенням загальної суми.