Опалювальний період 2022/23 рр. став безпрецедентним за складністю та викликами для енергетичної галузі, енергетиків та споживачів в умовах війни. Адже внаслідок цілеспрямованих артилерійських та ракетних обстрілів було уражено значну кількість об’єктів енергетичної інфраструктури та теплового господарства у низці областей, зокрема, понад тисячу об’єктів у сфері теплопостачання (котелень, теплових мереж, центральних та індивідуальних теплових пунктів).
Попри це, завдяки спільним зусиллям влади, енергетиків та тепловиків, минулий опалювальний період (ОП) розпочався вчасно та пройшов стало. Загалом під час ОП було підключено близько 93% котелень та подано теплоносій понад 90% споживачів.
За інформацією теплогенеруючих, теплотранспортуючих, теплопостачальних організацій, проведено гідравлічні випробування на майже 12 тис. км теплових мереж (у двотрубному обчисленні) та виконано планово-попереджувальних ремонтів згідно з графіками на понад 75 відсотків.
Упродовж ОП фахівцями Держенергонагляду здійснювався контроль за енергопостачанням споживачів. Усі випадки технологічних порушень перебували під контролем Держенергонагляду та усувались у найкоротші терміни.
Протягом ОП зафіксовано майже 6 тис. випадків технологічних порушень (крім випадків застосування графіків відключень електроенергії), які призвели до тимчасової зупинки джерел теплової енергії, порушення нормального режиму роботи теплових мереж та припинення теплопостачання.
Зокрема:
Держенергонагляд взяв активну участь у розслідуванні найбільш резонансних (складніших) випадків. За результатами розслідувань складено відповідні акти та надано рекомендації щодо заходів із запобігання подібним аваріям, а також щодо покращення експлуатації обладнання та організації роботи з персоналом.
Крім того, для уникнення подібних порушень надалі, а також для проведення більш якісної підготовки об’єктів теплопостачання до наступного опалювального періоду 2023/24 рр., фахівці інспекції ретельно вивчають кожен такий випадок та надають суб’єктам господарювання та органам місцевої влади відповідні рекомендації.