Не заважаючи на російську агресію в Україні Держенергонагляд продовжує розгляд звернень громадян стосовно питань енергопостачання. Для цього відомство вживає доступних заходів щодо забезпечення споживачів якісним, безпечним та безперебійним електропостачанням з боку ОСР.
Так, з початку 2022 року Держенергонаглядом розглянуто 1 034 звернення споживачів (замовників) електричної енергії з питань електроенергетики, з яких 933 звернення – від громадян та 101 звернення – від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
За підсумками розгляду, Держенергонагляд надав 572 роз’яснення, що становить 61%. З решти 361 звернення на користь громадян вирішені питання, порушені у 334 зверненнях або 93%.
За тематикою найбільше звернень споживачів (замовників) електричної енергії надійшло до Держенергонагляду та його територіальних органів з питань:
• невідповідності вимогам нормативно-технічних документів параметрів якості електричної енергії – 393 звернення;
• забезпечення надійного постачання електричної енергії – 246 звернень;
• технічного стану електричних мереж – 85 звернень;
• приєднання електроустановок до мереж операторів системи розподілу (далі – ОСР) (крім обґрунтованості вимог технічних умов) – 49 звернень;
• обґрунтованості вимог технічних умов – 31 звернення.
За результатами розгляду звернень заявників на вимогу Держенергонагляду ОСР з метою відновлення прав заявників провели наступні роботи:
o замінили 219 дефектних опор повітряних ліній електропередачі напругою 0,4 кВ (далі – ПЛ) та 8 опор ПЛ напругою 10 кВ;
o розчистили від порослі та дерев 26,6 км трас ПЛ-0,4 кВ та 5 км трас ПЛ-10 кВ;
o замінили 4 силових трансформатори на ТП 10(6)/0,4 кВ;
o побудували 1 розвантажувальну підстанцію напругою 10(6)/0,4 кВ;
o виконали ремонт пошкоджених 78 кабельних ліній електропередачі напругою 0,4-10 кВ;
o виконали заміну проводів протяжністю 19 км ПЛ 0,4 кВ перерізом 16 мм2 на проводи більшого перерізу;
o провели регулювання рівня напруги на 37 ТП 10(6)/0,4 кВ;
o провели заміну 70 комутаційних апаратів в РУ-0,4 кВ ТП 10(6)/0,4 кВ;
o провели заміну 30 відгалужень та/або ділянок ПЛ-0,4 кВ, комутаційних апаратів у побутових споживачів;
o провели розподіл пофазного струму навантаження на 129 ТП 10(6)/0,4 кВ;
o виконали монтаж 128 повторних заземлень ПЛ-0,4 кВ, заземлення ТП та нейтралі трансформаторів відповідно до вимог Правил улаштування електроустановок;
o забезпечили цілісний контакт з'єднань 260 проводів повітряними відгалуженнями до житлових будинків;
o відновили надійність електропостачання 41 заявнику у відповідності до категорії з надійності.
Безпосередньо до територіальних органів Держенергонагляду надійшло та було розглянуто 328 звернень або 32% від загальної кількості.
Найбільше звернень заявників розглянуто Управліннями Держенергонагляду у таких областях:
• Київській – 322 звернення;
• Одеській – 73 звернення;
• Львівській – 69 звернень;
• Дніпропетровській – 61 звернення;
• Запорізькій – 60 звернень.
Найменша кількість звернень надійшла від споживачів (замовників) електричної енергії у Волинській та Сумській областях – по 4 звернення.
Так наприклад, фахівцями Управління Держенергонагляду у Харківській області розглянуто 4 звернення мешканців Індустріального, Київського та Салтівського районів обласного центру з приводу тривалої відсутності електропостачання їхніх житлових будинків.
Було встановлено, що за адресами, зазначеними у зверненнях, електропостачання було відсутнє тривалий час з причини пошкодження силового та розподільчого обладнання електричних мереж внаслідок обстрілів через активні бойові дії, які ведуться на території Харківської області.
У ході розгляду Управління звернулося до АТ «Харківобленерго», персоналом якого було проведено роботи з відновлення постачання електричної енергії до житлових будинків заявників. За інформацією, отриманою листом від ОСР, електропостачання відповідних житлових будинків Індустріального, Київського та Салтівського районів м. Харкова за зазначеними в зверненнях адресами повністю відновлено.
Водночас, представниками Управління Держенергонагляду у Закарпатській області здійснено розгляд звернення мешканки с.. Дубриничі Ужгородського району щодо невідповідності технічного стану опори повітряної лінії електропередачі, встановленої біля житлового будинку, вимогам нормативно-правових актів, норм та правил у галузі електроенергетики (далі – НД).
За результатами розгляду Управлінням встановлено, що розподіл електричної енергії до житлового будинку здійснюється повітряною лінією електропередачі напругою 0,4 кВ від трансформаторної підстанції напругою 6/0,4 кВ. Зазначені електричні мережі перебувають на балансі та технічному обслуговуванні ПрАТ «Закарпаттяобленерго».
За результатами огляду зазначених мереж Управлінням встановлено невідповідність технічного стану опори ПЛ 0,4 кВ біля житлового будинку вимогам НД.
У результаті здійснених заходів Управлінням надано рекомендації ОСР щодо усунення порушень вимог НД.
Нагадуємо, що для розгляду відомством звернення необхідно надіслати відповідний запит до Держенергонагляду для отримання відповіді у терміни, передбачені чинним законодавством. Це можна зробити шляхом заповнення відповідної форми для подання електронних звернень на офіційному вебсайті Держенергонагляду за посиланням: https://sies.gov.ua/ua/forma-dlya-podannya-elektronnih-zvernen-gromadyan-do-derzhavnoyi-inspekciyi-energetichnogo-naglyadu-ukrayini або поштовим листом на адресу : 04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, 11/8.